Sistemul airbag aduce o contribuție importantă la mobilitatea sigură a vehiculelor moderne. Continental a început încă din 1981 să dezvolte unități de control al airbagurilor (ACU), inima sistemului de salvare, în Regensburg, Germania. Producția a început în 1986, acum 35 de ani. De atunci, peste 350 de milioane de ACU-uri au fost fabricate în locațiile companiei de tehnologie din întreaga lume. Unitățile de comandă îndeplinesc cele mai înalte standarde de siguranță în caz de accident și de declanșare fiabilă a airbagurilor. Pe lângă alți senzori, un ACU primește, prin urmare, semnale de la așa-numiții sateliți de presiune, care detectează și raportează unda de presiune a unei coliziuni.
Continental a fost pionierul producției acestor sateliți de presiune în urmă cu 25 de ani. De atunci, numărul de airbag-uri din vehicul a continuat să crească, deoarece acestea reduc semnificativ riscul de rănire în cazul unui accident și, astfel, aduc o contribuție substanțială la Vision Zero: zero accidente mortale – zero accidente cu răniți – zero accidente. Bazându-se pe zeci de ani de experiență, Continental dezvoltă noi funcții pentru a optimiza în continuare efectul protector al airbagurilor din mașini.
Sub deviza „Allround Protection”, cele două perspective: în jurul vehiculului („Pre-Crash Safety”) și în vehicul („Occupant Safety Monitoring”) vor fi conectate mai strâns în viitor pentru a adapta mai mult strategia de declanșare a airbagurilor adaptate fiecărei situații, a oamenilor din mașină și a poziției lor. Scopul este de a utiliza semnale de la unitățile de control conectate pentru a implementa noi funcții care fac posibilă declanșarea airbagurilor mai devreme și mai controlat, precum și extinderea duratei lor de viață. Mai ales în cazul unui accident lateral, fiecare milisecundă contează.
„Salvarea de vieți în traficul rutier a fost forța mișcătoare a inovațiilor și motivației noastre de a lucra la ele în fiecare zi timp de 40 de ani. Astăzi, odată cu creșterea numărului de senzori și a puterii de calcul în vehicule, putem crește și mai mult nivelul de siguranță pentru toți utilizatorii drumului. Cu datele disponibile de la senzori pentru mediul vehiculului și interiorul acestuia, putem lansa airbaguri mai devreme și putem regla, de asemenea, nivelul de umplere al airbagului. Acest lucru este posibil, de exemplu, prin dezvoltarea noii noastre tehnologii de supape airbag, care permite un răspuns adaptat la situații individuale de accident pentru cea mai bună protecție”, spune Laurent Fabre, șeful departamentului Passive Safety and Sensorics (PSS) din cadrul Continental.
Controlul țintit al nivelului de umplere al airbagului pentru o protecție optimă a pasagerilor
„Cariera” airbagului în vehicul poate fi văzută prin faptul că primele sisteme controlau un singur airbag, în timp ce un ACU modern controlează până la 48 de circuite de aprindere. Pe viitor, este probabil ca acest număr să crească și mai mult. Performanța unui ACU variază în funcție de segment, vehicul și echipament, ceea ce înseamnă că astfel de unități electronice de control (ECU) sunt scalabile. Continental implementează acest lucru cu trei variante modulare ale unității sale de control airbag. În funcție de versiune, unitățile de comandă oferă funcții de bază pentru protecția împotriva impactului frontal și spate prin airbag-uri frontale și dispozitive de tensionare a curelei până la funcții suplimentare pentru actualizări la distanță, securitate cibernetică și detectarea accidentelor chiar și în timpul procesului de încărcare a vehiculelor electrice.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
În România, 68% din marfă se transportă pe șosele și doar 12% pe calea ferată
Dacia Jogger este numele noului model cu șapte locuri produs la Mioveni
Comentați?