Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat compania Construcții Erbașu drept câștigătoarea licitației pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km), porțiune începută de americanii de la Bechtel cu aproape 20 de ani în urmă.
”Ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, au fost transmise comunicările de rezultat pentru procedura de atribuire a contractului având ca obiect proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)”, a transmis CNAIR.
După semnarea contractului, constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
Contractul, finanțat din fonduri europene nerambursabile, prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Construcția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiş a început în 2004, de către Bechtel, dar a fost abandonată în 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată lucrările în anul 2015, dar spaniolii de la Corsan-Corviam Construccion nu au reușit să se mobilizeze, contractul fiind reziliat din nou în anul 2016. Ulterior, a mai fost lansată o licitație câștigată de sibienii de la Construcții SA, însă procedura nu s-a finalizat cu succes. Ultima licitație, adjudecată de Asocierea Erbașu – Drum Asfalt, a fost, la rândul său, anulată.
CITEȘTE ȘI:
ANAT şi FORT propun desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria
La tunelul montan de pe Autostrada Sibiu – Pitești lucrează și 60 de specialiști din Austria
Comentați?