Anunţul pentru reluarea licitaţiei ce vizează construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Sud a fost publicat în SEAP, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind data de 24 aprilie 2023.
Contractul lansat în licitaţie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Timişoara, are o valoare estimată cuprinsă între 394,10 milioane de lei şi 411,86 milioane de lei (fără TVA), finanţarea lucrărilor fiind asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Traseul, cu o lungime de 25,69 km, include trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecţii la nivel şi două parcări de scurtă durată, iar pentru finalizarea lucrărilor sunt alocate 12 luni.
Proiectul pentru Varianta de Ocolire Timişoara Sud a fost scos la licitaţie de CNAIR în aprilie 2017, iar în urma finalizării procedurii de atribuire Tirrena Scavi S.p.A. Italia a fost desemnată câştigătoare, contractul fiind semnat în decembrie 2018.
În perioada de implementare a proiectului, antreprenorul a întâmpinat probleme financiare şi nu a respectat prevederile contractuale de a finaliza lucrările, drept urmare contractul a fost reziliat în data de 21 decembrie 2022.
„La data rezilierii contractului anterior cu un constructor italian, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%”, a mai menționat ministrul Transporturilor.
Şoseaua de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:
– Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia roşie în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
– Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia albastră în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Tronsonul va fluidiza traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.
– Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia verde in foto), în lungime de 13,2 km. În ianuarie 2021, CNAIR a dat ordinul de începere a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției. Proiectantul care realizează documentația este Search Corporation, valoarea contractului fiind de 3.658.195,15 lei fără TVA. Varianta de traseu avizată are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Utvin. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură. Potrivit ministrului Transporturilor, licitația pentru alegerea constructorului ar putea fi lansată în această vară. VO Timişoara Vest va prelua traficul din zona de sud a judeţului şi dinspre Serbia, precum şi din vestul oraşului către autostrada A1, prin noul drum de legătură Timişoara (Sânandrei) – A1.
CITEȘTE ȘI:
Ultimul din cele 7 loturi ale Autostrăzii de Centură A0, la un pas de a avea constructor desemnat
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus debutează din 24 martie. Care sunt modificările din 2023
Comentați?