Advertisement

Iaşi
Home Infrastructură Construcţia Variantei de Ocolire Iaşi a fost din nou blocată

Construcţia Variantei de Ocolire Iaşi a fost din nou blocată

Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Iaşi a devenit o poveste fără de sfârşit. Lucrările au început în 2008, în decembrie 2012 şoseaua a fost dată în folosinţă parţial, iar apoi, timp de 7 ani, realizarea ei a fost complet blocată din cauza lipsei finanţării guvernamentale şi a dezinteresului autorităţilor. În 2019, a fost organizată licitaţia pentru continuarea lucrărilor, dar lucrurile s-au blocat din nou.

Teoretic, Şoseaua de Centură va avea o lungime de 30 de km, costul investiţiei fiind de aproximativ 30 de milioane de euro. Realizarea ei este divizată în patru tronsoane:

  • Obiect 1 – Varianta trafic greu, Sector km 0+000 (DN 28) – km 13+905 (DJ248) – Cu o investiţie de la bugetul de stat de 360 de milioane de lei, este singurul tronson dat în folosinţă, circulaţia fiind deschisă în 2012.
  • Obiect 2 – Varianta trafic greu, nod rutier km 0+000 + iluminat intersectii km 0+000 – km 13+905 şi parcare km 11+600
  • Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+960 – km 26+460
  • Obiect 4 – Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+185) şi penetraţie Cartier Dacia

Licitaţie blocată pe traseul Primăria Iaşi – Ministerul Transporturilor

La finalul lunii iunie, CNAIR anunţa că a postat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie pentru cel de-al treilea tronson al Variantei de Ocolire, Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)

Valoarea estimată a contractului este de 126,8 mil. lei fără TVA, finanţarea urmând a fi asigurată tot de la buget.

Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare (include Proiectul pentru Autorizatia de construire) şi 24 luni perioada de execuţie lucrărilor.

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost iniţial data de 19 august 2019, ulterior a fost amanat cu o lună, iar acum Ministerul Transporturilor spune că licitaţia este blocată, iar nerezolvarea problemei apărute poate însemna şi prelungirea la nesfârşit a construcţiei.

Concret, trebuie mutate utilităţile existente pe traseul şoselei de centură. Primăria Iaşi pare că nu-şi asumă cheltuielile, iar în contractul lansat în licitaţie nu sunt prevăzuţi bani pentru o asemenea lucrare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...