Confruntată cu suspiciuni că producătorii chinezi de mașini electrice primesc subvenții, Comisia Europeană ia în considerare aplicarea unei creșteri semnificative a taxelor vamale pentru a proteja constructorii auto europeni. Inventarul modelelor electrice afectate a început săptămâna aceasta.
Competitivitatea prețurilor modelelor electrice chineze îi privește nu numai pe producătorii europeni de automobile, ci și pe Executivul comunitar. Ancheta în curs urmărește să stabilească dacă lanțurile valorice ale mașinilor ”verzi” produse în China, în special de BYD și MG Motor, beneficiază de subvenții ilegale și dacă acestea cauzează sau amenință să provoace daune economice constructorilor auto din UE. Concluziile raportului sunt așteptate în toamna anului viitor.
Într-un document publicat la începutul săptămânii, Comisia Europeană susține că are deja suficiente dovezi pentru a demonstra existența subvențiilor pentru vehiculele electrice din China. De asemenea, evidențiază creșterea cu 14% a importurilor, de la lansarea oficială a anchetei în octombrie 2023.
Pentru Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, sectorul vehiculelor electrice prezintă „un potențial enorm” pentru competitivitatea viitoare a Europei. „Producătorii de automobile din UE și sectoarele conexe investesc deja și inovează pentru a exploata pe deplin acest potențial. Ori de câte ori descoperim că eforturile lor sunt împiedicate de distorsiunile pieței și de concurența neloială, vom acționa decisiv”, explică aceasta, adăugând că „vom face acest lucru în deplină conformitate cu obligațiile noastre europene și internaționale, pentru că Europa respectă regulile, în interiorul granițelor sale și la nivel global”. Această investigație va fi „amănunțită, corectă și bazată pe fapte”.
Înregistrarea tuturor importurilor din China de vehicule electrice a început miercuri. Această decizie deschide ușa introducerii taxelor vamale majorate din luna iulie, cu 10 – 20%.
Obiectivul este de a proteja producătorii semnificativi, precum Stellantis, Renault sau Volkswagen, de ofensiva mărcilor chineze. Reamintim că BYD a devenit, în ultimul trimestru al anului trecut, principalul producător de modele electrice, devansând Tesla. Confruntat cu amenințările europene, grupul chinez a anunțat recent construirea unei fabrici în Ungaria.
Sursa foto: BLG Logistics
CITEȘTE ȘI:
APM Timiș a emis Acordul de Mediu pentru Autostrada Timișoara – Moravița
Comentați?