Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), pentru validare, documentaţiile de atribuire a contractelor necesare proiectării şi execuţiei celor două loturi ale Autostrăzii Paşcani – Suceava, în lungime totală de aproximativ 62 de km.
Lotul 1 (33 km) al Autostrazii Pașcani – Suceava se va desfășura între Nodul Rutier Pașcani (parte din A7) și Nodul rutier Roșcani.
Contractul pentru proiectare și execuție (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) mai prevede construcția a 28 de lucrări de artă printre care 2 viaducte și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată:
– Viaduct (km 0+295) peste o vale, DJ 208 și CF 517 (1.049,80 m);
– Viaduct (km 1+684) peste o vale, un drum local și râul Ruja (604,60 m);
– Pasaj pe (km 13+148) peste pârâul Pulpa, DJ 208S și CF 500 (868 m).
Pe traseul acestui nou sector de autostradă care va beneficia de 4 parcări (dotate cu 8 stații de încărcare pentru mașini electrice), se vor construi și 3 noduri rutiere:
– Nodul Tătăruși – Heci (km 9+700): la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi);
– Nodul Dolhasca (km 23+725): la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni), pe partea stângă a cursului inferior al râului Siret;
– Nodul Roșcani.
Lotul 2 (28,97 km) al Autostrazii Pașcani – Suceava se va desfășura între Nodul rutier Roșcani și Nodul rutier din proximitatea Aeroportului Internațional Suceava.
Contractul prevede și realizarea a 44 de lucrări de artă, printre care 2 structuri de o complexitate tehnică ridicată:
– Pod la km 34+414 (peste Râul Siret și DJ 208C) în lungime de 845,10 m;
– Pasaj la km 47+994 (peste CF 511) în lungime de 625,10 m.
Vor mai fi construite două parcări de scurtă durată și două Spații de Servicii care vor fi utilate cu 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice.
În cadrul contractului, cu o durată maximă de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție), se prevede inclusiv realizarea drumului de legatură DN 29 – Aeroportul Internațional Suceava (5,2 km) și 3 noduri rutiere:
– Nodul Roșcani, care va asigura conexiunea cu Lotul 1 (33 km),
– Nodul rutier Dumbrăveni, la intersecția cu DJ 208B (Verești – Dumbrăveni),
– Nodul rutier din proximitatea Aeroportului Internațional Suceava care va asigura atât
legătura cu aeroportul, cât și cu DN29.
Construcția Autostrăzii Paşcani- Suceava este finanțată din fonduri europene, prin Programul Transpor 2021 – 2027.
Potrivit Hotărârii de Guvern prin care au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, se estimează că realizarea drumului de mare viteză va costa 9 miliarde de lei.
Autostrada Paşcani – Suceava este amplasată pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău – Paşcani (în execuţie) şi Suceava – Siret (în proiectare) ale Autostrăzii A7 Moldova.
CITEȘTE ȘI:
Comentați?