CNAIR a stabilit câștigătorul pentru proiectarea ultimului segment din Autostrada Nordului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul licitației pentru elaborarea studiilor de fezabilitate destinate ultimului segment din Autostrada Nordului (Baia Mare - Suceava), respectiv pentru Baia Mare - Dej (Lotul 1) și Dej - Bistrița (Lotul 2).
Autostrada Nordului

Astfel, ofertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi este Asocierea Quadrante Viaponte si Consultanta – Metroul – Capital Vision.

Valoarea ofertată pentru proiectare este de 12,7 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 1 Baia Mare – Dej și de 8,4 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 2 Dej – Bistrița.

Durata ambelor contracte de proiectare este de 18 luni, din care 14 de luni pentru elaborarea studiilor de fezabilitate.

Potrivit CNAIR, semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Autostrada Nordului este împărțită în trei tronsoane, Baia Mare – Bistriţa, Bistriţa – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava.

Pentru Tronsonul 2 Bistrița – Vatra Dornei, elaborarea Studiului de Fezabilitate va fi realizată de compania Explan, valoarea contractului fiind de 15,8 milioane de lei (fără TVA). Durata de realizare a servciilor de proiectare este de 18 luni.

Studiul de Fezabilitate pentru Tronsonul 3 Vatra Dornei – Suceava va fi realizat de Asocierea Best Consulting & Design – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, valoarea contractului fiind de 14,5 milioane de lei (fără TVA). Și în acest caz, durata de realizare a serviciilor este de 18 luni.

După realizarea studiilor de fezabilitate va rezulta varianta optimă pentru această investiție, adică autostradă sau drum expres.

”Prin elaborarea acestor studii de fezabilitate dorim să stabilim parametrii necesari pentru construcția Autostrăzii Nordului care va aduce o îmbunătățire a condițiilor de circulație între Moldova și Transilvania, dar și o interconectare modernă cu infrastructura rutieră europeană. Această autostradă va asigura o siguranță rutieră sporită, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare și reducerea timpilor de deplasare a autovehiculelor”, a precizat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Angajații vor beneficia de noi zile de concediu. Ce modificări au fost aduse Codului Muncii?

Comisia Europeană ar putea renunța la înăsprirea nivelurilor de emisii de CO2 în standardul Euro 7

 

 

Adaugati comentariu