DN 1
Home Infrastructură CNAIR a întârziat cu 5 ani reabilitarea DN 66. Iată povestea

CNAIR a întârziat cu 5 ani reabilitarea DN 66. Iată povestea

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat astăzi, pe platforma online SICAP, ultima licitaţie pentru reabilitarea completă a DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroşani (77 km), un proiect care trebuia finalizat încă de acum 5 ani.

În urma licitaţiei, va fi atribuit contractul de 19,64 mil. lei pentru construirea unui pod nou peste Jiu în dreptul localităţii Meri şi realizarea unei parcări în zona Mânăstirii Lainici.

Contractul este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructura Mare – POIM.

Un Acord de mediu cu probleme

Modernizarea DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroşani (77 km), ruta ce străbate Parcul Naţional Defileul Jiului, ar trebui să îmbunătăţească condiţiile de transport pentru călători şi mărfuri, să dezvolte economic comunităţile de pe traseu şi să decongestioneze traficului pe durate care depăşesc sensibil „ora de vârf”.

Aceste deziderate încă nu pot fi atinse. Deşi contractele de execuţie au fost semnate în urmă cu şapte ani, iar proiectul ar fi trebuit finalizat acum cinci ani, pe anumite porţiuni lucrările mai pot dura cel puţin un an. Şi asta pentru că dincolo de întârzierile determinate de necesitatea unor consolidări şi reconsolidări a versanţilor în mai multe puncte, astfel încât să nu mai existe căderi de stânci, o revizuire a Acordului de mediu din 2012 a făcut imposibilă realizarea parcării de la Mânăstirea Lainici şi reabilitarea podului de peste Jiu.

“Execuţia podului de la km 105+250 şi a parcării de la Mânăstirea Lainici au fost afectate de revizuirea acorduluide mediu. De asemenea, în directă legatură cu obţinerea revizuirii acordului de mediu au fost necesare noi suprafeţe de teren, ce au trebuit a fi scoase din fondul forestier. Având în vedere faptul că traseul drumului naţional DN 66 străbate Parcul Naţional Defileul Jiutui, revizuirea acordului de mediu a fost anevoioasă şi de durată”, spuneau, anul trecut, reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Ca atare, CNAIR a decis să elimine din contractele încheiate cu antreprenorii cele două obiective nefinalizate şi să le lanseze în licitaţie într-un nou proiect.

“Cele două obiective de investiţii fac obiectul unui singur contract şi, în momentut de faţă, documentaţia de atribuire în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor a fost înaintată către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pentru validare. Data estimată pentru semnarea contractului de execuţie este octombrie 2018”, explicau, tot anul trecut, sursele citate.

După cum se vede, nu numai că CNAIR nu a semnat contractul de execuţie în octombrie 2018, dar nu a lansat nici licitaţia. A reuşit de abia astăzi, termenul de depunere a ofertelor fiind data de 22 mai. Cu puţin noroc, ar putea semna contractul de execuţie în octombrie 2019.

 

CITEŞTE ŞI

Cine va livra flota în leasing operaţional pentru ANOFM

Cât costă e-vigneta în Bulgaria şi sancţiunile pentru lipsa ei

Restricţii de circulaţie în perioada sărbătorilor pascale

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Zimbor
Infrastructură

Autostrada Transilvania. Circulația pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului ar putea fi deschisă în 2026

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările au ajuns la un stadiu...

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. În 2026, se va putea circula neîntrerupt între Târgu Mureș și Zimbor

Lucrările pe cele două viaducte de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești parte...

Lețcani - Iași
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Au fost depuse 12 oferte pentru tronsonul Lețcani – Iași

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit 12 oferte la contractul...

adjud
Infrastructură

Cristian Pistol, CNAIR: Anul acesta, se va circula de la București la Adjud doar pe autostradă

Anul acesta, se va putea circula de la București la Adjud în...