Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat astăzi, pe platforma online SICAP, ultima licitaţie pentru reabilitarea completă a DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroşani (77 km), un proiect care trebuia finalizat încă de acum 5 ani.
În urma licitaţiei, va fi atribuit contractul de 19,64 mil. lei pentru construirea unui pod nou peste Jiu în dreptul localităţii Meri şi realizarea unei parcări în zona Mânăstirii Lainici.
Contractul este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructura Mare – POIM.
Un Acord de mediu cu probleme
Modernizarea DN 66 pe segmentul Rovinari-Petroşani (77 km), ruta ce străbate Parcul Naţional Defileul Jiului, ar trebui să îmbunătăţească condiţiile de transport pentru călători şi mărfuri, să dezvolte economic comunităţile de pe traseu şi să decongestioneze traficului pe durate care depăşesc sensibil „ora de vârf”.
Aceste deziderate încă nu pot fi atinse. Deşi contractele de execuţie au fost semnate în urmă cu şapte ani, iar proiectul ar fi trebuit finalizat acum cinci ani, pe anumite porţiuni lucrările mai pot dura cel puţin un an. Şi asta pentru că dincolo de întârzierile determinate de necesitatea unor consolidări şi reconsolidări a versanţilor în mai multe puncte, astfel încât să nu mai existe căderi de stânci, o revizuire a Acordului de mediu din 2012 a făcut imposibilă realizarea parcării de la Mânăstirea Lainici şi reabilitarea podului de peste Jiu.
“Execuţia podului de la km 105+250 şi a parcării de la Mânăstirea Lainici au fost afectate de revizuirea acorduluide mediu. De asemenea, în directă legatură cu obţinerea revizuirii acordului de mediu au fost necesare noi suprafeţe de teren, ce au trebuit a fi scoase din fondul forestier. Având în vedere faptul că traseul drumului naţional DN 66 străbate Parcul Naţional Defileul Jiutui, revizuirea acordului de mediu a fost anevoioasă şi de durată”, spuneau, anul trecut, reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Ca atare, CNAIR a decis să elimine din contractele încheiate cu antreprenorii cele două obiective nefinalizate şi să le lanseze în licitaţie într-un nou proiect.
“Cele două obiective de investiţii fac obiectul unui singur contract şi, în momentut de faţă, documentaţia de atribuire în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor a fost înaintată către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pentru validare. Data estimată pentru semnarea contractului de execuţie este octombrie 2018”, explicau, tot anul trecut, sursele citate.
După cum se vede, nu numai că CNAIR nu a semnat contractul de execuţie în octombrie 2018, dar nu a lansat nici licitaţia. A reuşit de abia astăzi, termenul de depunere a ofertelor fiind data de 22 mai. Cu puţin noroc, ar putea semna contractul de execuţie în octombrie 2019.
CITEŞTE ŞI
Cine va livra flota în leasing operaţional pentru ANOFM
Cât costă e-vigneta în Bulgaria şi sancţiunile pentru lipsa ei
Restricţii de circulaţie în perioada sărbătorilor pascale






Comentați?