DN 7 Bâldana - Titu
Home Infrastructură Nou câștigător pentru lărgirea la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu. Renault aşteaptă modernizarea de 14 ani

Nou câștigător pentru lărgirea la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu. Renault aşteaptă modernizarea de 14 ani

Ca urmare a finalizării procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat un nou câștigător pentru proiectarea și execuția lărgirii la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu. Ofertantul declarat câștigător este Asocierea Cosedil – Chirulli Andrea Impresa Individuale – Total Road – BIT Invest, cu preţul de 242,36 milioane de lei fără TVA.

Anterior, câștigătorul desemnat al licitației a fost Asocierea Mavgo Holfind – BDU Maxi Construct, cu o valoare de 239 milioane de lei fără TVA.

Durata contractului este de 26 de luni (6 luni perioada de proiectare și 20 de luni perioada de execuție a lucrărilor), iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

DN 7 Bâldana – Titu este una dintre cele mai importante şosele care tranzitează jud. Dâmboviţa, care astăzi nu mai face faţă traficului de persoane şi mărfuri aflat într-o continuă creştere.

Povestea modernizării DN 7 Bâldana – Titu a început în 2007, când Guvernul de atunci încheia cu Renault un memorandum pentru îmbunătăţirea condiţiilor de acces rutier pentru investiţia din zona Titu – Boteni.

Au trebuit, însă, să treacă 10 ani, pentru ca autorităţile din Bucureşti să-şi amintească de promisiune. Astfel, în 2017, CNAIR a organizat licitaţia pentru lărgirea la 4 benzi a şoselei, între localităţile Bâldana şi Titu (km 30+950 – 52+350). Au fost primite şapte oferte, durata contractului fiind de 84 de luni, din care 4 luni proiectare, 20 luni execuţie şi minim 60 luni perioada de garanţie.

Între timp, CNAIR a depus şi cerere pentru obţinerea de fonduri nerambursabile, valoarea totală a proiectului fiind de 299 milioane de lei. Lucrurile păreau că merg bine, însă, câştigătorul licitaţiei – Porr Construct – nu a mai putut susţine investiţia pentru modernizarea DN 7 Bâldana-Titu. Oferta sa din 2017 nu prevăzuse apariţia, doi ani mai târziu, a OUG 114, care a crescut salariul minim pe ramura de construcţii la 3.000 de lei/lună.

De abia în 2020 licitația a fost reluată, dar surprizele nu au întârziat să apară. În iulie 2021, dintre cele 5 oferte depuse, CNAIR a desemnat drept câștigător Asocierea Mavgo Holfind – BDU Maxi Construct, însă după contestația admisă de CNSC, ofertele au trebuit reevaluate.

Noul câștigător desemnat acum este Asocierea Cosedil – Chirulli Andrea Impresa Individuale – Total Road – BIT Invest, însă, potrivit CNAIR, ”semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”

 

CITEȘTE ȘI:

Transport mobila? ProfessionalMovers.ro!

Luni s-a deschis circulația pe DN 5D, drumul de legătură dintre DN 5 și Vama Giurgiu

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Cristian Pistol, CNAIR: Anul viitor se va circula pe 170 km din Autostrada Transilvania

Odată cu finalizarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de...

Brănești
Infrastructură

Trafic deschis pe un sector din Centura Ocolitoare Brănești (jud Ilfov), pentru conexiunea cu A2

A fost deschisă circulația rutieră pe Centura Ocolitoare a localității Brănești (jud...

Zimbor
Infrastructură

Autostrada Transilvania. Circulația pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului ar putea fi deschisă în 2026

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările au ajuns la un stadiu...

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. În 2026, se va putea circula neîntrerupt între Târgu Mureș și Zimbor

Lucrările pe cele două viaducte de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești parte...