Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus, în luna ianuarie 2024, cererea de finanțare din bani europeni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire și obținerea Autorizației de Construire pentru drumul de legătura dintre DEx Brăila – Galați și VO Galați.
Valoarea totală a proiectului este de 2,4 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Transport, contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională având o valoare de 801.649,10 lei, contribuția națională – 1.202.473,65 lei, diferența până la valoarea totala a proiectului reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA – 373.160,00 lei.
Durata proiectului va fi de 29 luni.
Se estimează că Drumul Expres Brăila – Galați (10,9 km) va fi deschis circulației în luna mai 2024. Pe traseu, asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade mai are de realizat și Podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea.
Din păcate, veștile nu sunt la fel de bune și pentru VO Galați (33,6 km). Se pare că asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, constructorul șoselei, a cerut rezilierea contractului. VO Galați este prevăzută cu câte o bandă pe sens (!) și va ocoli orașul de la vest la est pe partea de nord. Contractul a fost semnat în 2020, iar realizarea lui ar fi trebuit să dureze 52 de luni, din care 12 luni proiectare și 42 de luni, construcția propriu-zisă.
CITEȘTE ȘI:
Aproape 70% dintre oamenii de afaceri cred că economia va intra în recesiune. Analiză Moneycorp
Ofertele pentru construcția ”Someș Expres pot fi depuse până pe 14 martie
Comentați?