Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a constatat o serie de neconformităţi în realizarea lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda şi a decis suspendarea procesului de recepţie a lucrărilor.
Autostrada A10 Sebeş – Turda traversează judeţele Alba şi Cluj având o lungimea totală de 70 km, şi leagă autostrăzile A1 şi A3.
Lotul 3, între Aiud şi Mirăslău, are o lungime de numai 12,45 km, lucrările pe acest tronson începând acum aproape 4 ani, în mai 2014. Conform CNAIR, „ar fi trebuit pus în trafic în trimestrul III 2017”.
Pentru acest lot, antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA
Potrivit CNAIR, în urma inspecţiei pentru recepţie, s-au constatat o serie de neconformităţi, printre cele mai importante fiind următoarele:
- au fost identificate numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ „Inadmisibil”;
- nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
- nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
- pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi;
- există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
- la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor;
- sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mişcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, aşa cum a fost solicitat de CNAIR;
- nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiţionale pentru autoturisme pentru fiecare Spaţiu de Servicii, precum şi marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spaţiilor de Servicii cu săgeţi de orientare a participanţilor la trafic;
- este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecţia dintre bretele, aşa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranţă;
- nu au fost respectate avizele CTE Siguranţa Circulaţiei privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
- se impune verificarea de către Proiectant şi Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenţie şi prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
- trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea şi Aiud, conform reglementărilor în vigoare.
În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcţie de condiţiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului.
CNAIR a transmis antreprenorului raportul cu neconformităţile pentru remedierea acestora în vederea recepţionării la terminarea lucrărilor şi a punerii în circulaţie a acestui sector de autostradă.
Comentați?