Advertisement

Luca de Meo
Home Piaţa auto Industrie auto Cheltuielile industriei auto cu gazele și energia electrică au crescut de la 50 euro/vehicul la 773 euro/vehicul

Cheltuielile industriei auto cu gazele și energia electrică au crescut de la 50 euro/vehicul la 773 euro/vehicul

În condiţiile în care preţurile la energia electrică și la gaze au explodat în Europa, o iarnă dură ar putea pune anumite sectoare auto în pericol de a nu putea să îşi menţină în funcţiune liniile de producţie, avertizează compania de consultanță S&P Global Mobility, într-un raport privind expunerea industriei auto la riscurile cauzate de criza energetică.

Potrivit calculelor S&P Global Mobility, costurile cu energia electrică și gaze pentru producţia de autoturisme au crescut deja, până la aproximativ 687 – 773 de euro per vehicul, de la un nivel de 50 de euro per vehicul înaintea crizei energetice, ceea ce pune presiuni în special asupra micilor furnizori.

Analiştii de la S&P Global Mobility susţin că lanţurile de aprovizionare din industria auto, care sunt afectate deja de pandemia de Covis-19 şi războiul din Ucraina, ar putea să se confrunte cu presiuni extinse pe urma exploziei costurilor la energie şi chiar a întreruperilor în aprovizionarea cu electricitate.

 

energia electrică

Sursa: S&P Global Mobility

Totodată, compania a avertizat că, în conformitate cu un scenariu pesimist, criza energetică din Europa ar putea reduce producţia de automobile cu aproape 40% sau cu peste un milion de unităţi pe trimestru, până la finele lui 2023.

Începând din trimestrul actual şi până la finele lui 2023, S&P Global Mobility estimează că producţia trimestrială a uzinelor de asamblare de autovehicule din Europa se va situa undeva între 4 şi 4,5 milioane de unităţi. Însă, în cazul unor „potenţiale restricţii ale furnizorilor de utilităţi”, această producţie ar putea să se reducă până la 2,75 milioane până la trei milioane de unităţi pe trimestru.

Analizat a vizat 11 mari hub-uri de producţie de automobile din Europa şi a ajuns la concluzia că industriile auto din Cehia şi Germania se vor confrunta cu riscuri mai scăzute în materie de aprovizionare cu energie, la polul opus fiind situate uzinele de asamblare din Spania, Italia şi Belgia.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Polițiștii vor fi înlocuiți cu examinatori la proba practică pentru obținerea permisului auto. Proiect

A doua amânare a lansării Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...