Advertisement

cererea-pentru-x5-a-alimentat-surprinzator-profitul-bmw-floteauto
Home Piaţa auto Cererea pentru X5 a alimentat surprinzător profitul BMW

Cererea pentru X5 a alimentat surprinzător profitul BMW

Cel mai mare producător de automobile de lux, Bayerische Motoren Werke (BMW), a raportat o creştere surprinzătoare a profitului în trimestrul trei din 2015, datorită majorării cererii pentru SUV-urile X5 şi modelele 2-Series şi 4-Series.

În perioada iulie — septembrie 2015, profitul operaţional al BMW a urcat cu 4,3%, la 2,35 miliarde de euro (2,59 miliarde de dolari), depăşind estimările analiştilor, care previzionau un declin, la 2,16 miliarde de euro, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.

Veniturile au crescut în trimestrul trei din 2015 cu 14%, la 22,3 miliarde de euro, în timp ce marja profitului operaţional a scăzut la 9,1%, de la 9,4% în perioada similară din 2014. Rivalele Mercedes şi Audi au raportat marje de 10,5% şi, respectiv, 8%.

„Rezultatele BMW arată mult mai bine decât ne-am aşteptat. Şi anul viitor portofoliul de produse al companiei va fi sub presiune, în special din cauza preţurilor”, a avertizat analistul Sascha Gommel, de la Commerzbank AG.

Şi în acest an, grupul BMW (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) se aşteaptă la majorarea vânzărilor, după ce în 2014 acestea au urcat cu 7,9%, la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut — 1,81 milioane — datorită creşterii cererii pentru SUV-ul X5, cu 37%, şi a majorării livrărilor în Europa, cu 6,4%.

În 2014, rivala Audi a vândut 1,74 milioane de vehicule, iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unităţi.

Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane pentru Audi şi 1,95 milioane pentru Mercedes.

Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...

Flotă verdePiaţa auto

SUV-ul Leapmotor C10 lansat la Salonul Auto București

La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...

Flotă verdePiaţa auto

Leapmotor debutează în România. Prețurile anunțate pentru T03

România s-a aliniat debutului european al Leapmotor International. Modelul T03 a fost...