Într-un an care a bulversat toate filosofiile legate de afaceri, în care, business-urile care nu s-au adaptat rapid au suferit pierderi colosale, Interbrands a analizat piața și a publicat topul companiilor în 2020. Iar noi am ales doar ceea ce ne interesa: care sunt cele mai valoroase branduri auto în 2020.
Surprinzător, chiar dacă există companii care au pierdut enorm prin oprirea producției, primele 100 de pe glob și-au crescut valoarea totală cu 9%, trecând de 2 trilioane de dolari americani (2.000 de miliarde USD). Sigur, dacă analizăm în amănunt, descoperim că numai 43% dintre branduri au crescut, în timp ce 57% au înregistrat declinuri (față de numai 29% care au scăzut în 2019).
Practic, cele mai puternice trei branduri din lume au crescut atât de mult, încât valoarea lor însumată este de 50% din valoarea primelor 10, adică primele trei valorează cât următoarele 7. Podiumul a fost ridicat fix de situația Covid-19, care a accelerat enorm digitalizarea, streaming-ul online și tehnologia bazată pe cloud.
Cele mai valoroase branduri auto în 2020
Ei bine, brandurile auto nu sunt printre cele mai valoroase 5 din lume. De fapt, Toyota, cel mai valoros brand auto, este pe locul 7 la general (51.595 mil. USD), înregistrând o scădere cu 8% față de aceeași perioadă din 2019. O urmează Mercedes-Benz, cu 49.268 mil. USD (-3%) și BMW, cu 39.756 mil. USD (-4%). Mai jos aveți lista celor mai valoroase 10 branduri auto din lume în 2020.
Poziția la general | Poziția pe piața auto | Brand | Valoare (mil. USD) | Variație față de 2019 |
---|---|---|---|---|
7 | 1 | Toyota | 51.595 | -8% |
8 | 2 | Mercedes-Benz | 49.268 | -3% |
11 | 3 | BMW | 39.756 | -4% |
20 | 4 | Honda | 21.694 | -11% |
36 | 5 | Hyundai | 14.295 | +1% |
40 | 6 | Tesla | 12.785 | nou |
42 | 7 | Ford | 12.568 | -12% |
44 | 8 | Audi | 12.428 | -2% |
47 | 9 | Volkswagen | 12.267 | -5% |
55 | 10 | Porsche | 11.301 | -3% |
De remarcat este intrarea în premieră a lui Tesla în top 100 mărci din lume, direct pe locul 40, ca urmare a accelerării tendințelor de trecere la propulsii nepoluante. Pe lângă saltul uriaș al companiei americane, singura marcă auto care a progresat a fost Hyundai (+1%). La polul opus, cele mai mari pierderi au fost încasate de Ford (-12%).
➡ Ford pierde teren în SUA! 💡
La general, cel mai valoros brand din lume este Apple (322.999 mil. USD, +38%), urmat de Amazon (200.667 mil USD, +60%, cea mai mare creștere din top 100) și Microsoft (166.001 mil. USD, +53%).
via Interbrands
Comentați?