Advertisement

Toyota Hilux Mako floteauto.ro
Home Piaţa auto Analize de piață Cele mai valoroase branduri auto în 2020

Cele mai valoroase branduri auto în 2020

Într-un an care a bulversat toate filosofiile legate de afaceri, în care, business-urile care nu s-au adaptat rapid au suferit pierderi colosale, Interbrands a analizat piața și a publicat topul companiilor în 2020. Iar noi am ales doar ceea ce ne interesa: care sunt cele mai valoroase branduri auto în 2020.

Surprinzător, chiar dacă există companii care au pierdut enorm prin oprirea producției, primele 100 de pe glob și-au crescut valoarea totală cu 9%, trecând de 2 trilioane de dolari americani (2.000 de miliarde USD). Sigur, dacă analizăm în amănunt, descoperim că numai 43% dintre branduri au crescut, în timp ce 57% au înregistrat declinuri (față de numai 29% care au scăzut în 2019).

Cele mai valoroase branduri auto în 2020

Practic, cele mai puternice trei branduri din lume au crescut atât de mult, încât valoarea lor însumată este de 50% din valoarea primelor 10, adică primele trei valorează cât următoarele 7. Podiumul a fost ridicat fix de situația Covid-19, care a accelerat enorm digitalizarea, streaming-ul online și tehnologia bazată pe cloud.

Cele mai valoroase branduri auto în 2020

Ei bine, brandurile auto nu sunt printre cele mai valoroase 5 din lume. De fapt, Toyota, cel mai valoros brand auto, este pe locul 7 la general (51.595 mil. USD), înregistrând o scădere cu 8% față de aceeași perioadă din 2019. O urmează Mercedes-Benz, cu 49.268 mil. USD (-3%) și BMW, cu 39.756 mil. USD (-4%). Mai jos aveți lista celor mai valoroase 10 branduri auto din lume în 2020.

Poziția la generalPoziția pe piața autoBrandValoare (mil. USD)Variație față de 2019
71Toyota51.595-8%
82Mercedes-Benz49.268-3%
113BMW39.756-4%
204Honda21.694-11%
365Hyundai14.295+1%
406Tesla12.785nou
427Ford12.568-12%
448Audi 12.428-2%
479Volkswagen12.267-5%
5510Porsche11.301-3%

De remarcat este intrarea în premieră a lui Tesla în top 100 mărci din lume, direct pe locul 40, ca urmare a accelerării tendințelor de trecere la propulsii nepoluante. Pe lângă saltul uriaș al companiei americane, singura marcă auto care a progresat a fost Hyundai (+1%). La polul opus, cele mai mari pierderi au fost încasate de Ford (-12%).

➡ Ford pierde teren în SUA! 💡

La general, cel mai valoros brand din lume este Apple (322.999 mil. USD, +38%), urmat de Amazon (200.667 mil USD, +60%, cea mai mare creștere din top 100) și Microsoft (166.001 mil. USD, +53%).

via Interbrands

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...