Comisia Europeană a anunţat că a solicitat României să îndeplinească toate cerinţele Directivei privind aplicarea taxelor rutiere pentru vehiculele grele destinate transportului de mărfuri.
În temeiul directivei 2011/76/UE, statele membre trebuie să stabilească sau să modifice definiţiile relevante (de exemplu „taxa de trecere”, „taxa de utilizare a infrastructurii”) şi să se asigure că taxele de utilizare sunt proporţionale şi că veniturile realizate prin încasarea lor sunt utilizate pentru recuperarea costurilor infrastructurii.
„O examinare detaliată a legislaţiei române a evidenţiat faptul că directiva nu a fost transpusă în mod corect. România are la dispoziţie două luni pentru a notifica Comisiei măsurile luate în vederea remedierii situaţiei; în caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiţie a UE cu privire la acest caz””, afirmă Executivul comunitar.
La finalul anului trecut, Ministerul Transporturilor (MT) a iniţiat un proiect de Ordonanţă de Urgenţă, pentru a se conforma directivei 2011/76/UE. Până în acest moment, Executivul nu a adoptat textul propus de MT.
Citeşte şi:
Iminentă scumpire a rovinietei pentru unele vehicule de transport de marfă. Noile valori
Confruntat cu realitatea economică și cu consecințele introducerii taxelor vamale asupra importurilor...
•Flote Auto7 martie 2025Nu mai târziu de 2 aprilie, Statele Unite ar putea impune Uniunii...
•Ada Ștefan26 februarie 2025Pentru taxarea mijloacelor de transport poluante trebuie avut în vedere și gradul...
•Flote Auto21 februarie 2025Prezenți de ani buni pe piața chineză, producătorii auto americani Ford și...
•Ada Ștefan20 februarie 2025
Comentați?