Advertisement

Curea de accesorii
Home Piaţa auto Auto rulate Ce să faci după ce-ți cumperi o mașină de ocazie

Ce să faci după ce-ți cumperi o mașină de ocazie

Dacă nu ai cumpărat o mașină de ocazie de la cineva cunoscut și nu-i cunoști cu exactitate istoricul de întreținere, iată ce lucrări trebuie să execuți pentru a te feri de probleme ulterioare.

Deseori oamenii iau de bun istoricul de service servit de vânzător. Uneori acesta este real, dar nu o dată s-a întâmplat ca acesta să nu fie tocmai corect, ca să nu spunem contrafăcut. Dacă nu ați făcut o verificare temeinică a mașinii înainte de a o achiziționa, acum ar fi momentul să o cercetați în liniște și cu atenție. Cu excepția câtorva componente importante, toate se pot repara, dar trebuie făcut și un calcul de rentabilitate.

Curea de accesoriiUnele reparații costă prea mult, uneori chiar mai mult decât prețul de achiziție al mașinii. Mai simplu, dacă structura de rezistență a mașinii (lonjeroane, stâlpi, montanți parbriz și lunetă) sunt intacte atunci probabilitatea ca mașina să merite să fie repartă este destul de mare.

Imediat după acestea, urmaeză motorul și cutia de viteze. Dacă transmisia este automată ar putea să coste mai mult decât reparația unui motor.

Curea de distribuțiePrimul și, poate, cel mai important aspect este distribuția. Nu vă bazați pe faptul că motorul respectiv este cu lanț de distribuție pentru că au fost multe distribuții pe lanț care au cauzat probleme grave ce au dus la distrugerea iremediabilă a motoarelor.

Fie patinele întinzătoare fie alte componente ale sistemului de distribuție nu au rezistat și, cedând, au cauzat defecțiuni în lanț. Prin urmare, verificați distribuția. Dacă este distribuție pe curea (foarte des întâlnite) schimbați-o mai ales dacă mașina are mai mult de 3 ani sau 60.000 km.

Lichid de franeUn pas foarte important, dar nu foarte costisitor, este schimbul de fluide și filtre.

Înlocuiți uleiul de motor și filtrul aferent, antigelul, lichidul de frâne și cel de servodirecție.

Nu în ultimul rând schimbați și uleiul din cutia de viteze. Nu vă bazați pe ideea că uleiul de cutie nu trebuie schimbat niciodată. Costul schimbului este infim față de costul reparației unei cutii de viteze. În plus, pentru liniștea și confortul dumneavoastră, schimbați filtrul dezumidificator al instalației de climatizare și filtrul de polen.

EGR Colmatat

Dacă ați ales o mașină diesel, verificați EGR-ul și curățați-l. O verificare/curățare a turbinei este, de asemenea, binevenită.

Când schimbați lichidul de frâne rugați mecanicul să verifice și plăcuțele și discurile de frânare și acționarea frânei de staționare.

Totodată, o verificare cu un tester oficial de diagnoză v-ar spune mai multe despre alte defecțiuni potențiale sau probleme posibile ale mașinii.

Prin urmare, înainte de a vă decide să achiziționați un automobil de ocazie ar fi de preferat să luați în calcul toate costurile de schimbări obligatorii. Deseori oamenii fac greșeala de a-și cumpăra mașina din toți banii disponibili și abia de mai reușesc să-și înmatriculeze noua achiziție. Despre schimburile sus-menționate (care nu ar trebui să coste mai mult de 2000 de lei cu tot cu manoperă) nici nu mai încape vorbă.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Administrare floteService

Knorr-Bremse TruckServices: soluții complete pentru camioane și remorci

Rețea de distribuitori de încredere, cost total de întreținere redus, butuci și...

avariată
Auto rulate

Cum se recunoaște o mașină grav avariată în trecut

Autovehiculele sunt frecvent implicate în incidente minore în trafic fără urmări grave,...

kilometrajul
Auto rulate

Cum pot fi identificate și evitate mașinile cu kilometrajul dat înapoi

Piața auto din România este plină de mașini care au kilometrajul dat...

întreținere
Service

Care sunt costurile de întreținere a vehiculelor electrice de flotă

Spre deosebire de vehiculele tradiționale cu motor cu combustie internă, mașinile electrice...