Dacă nu ai cumpărat o mașină de ocazie de la cineva cunoscut și nu-i cunoști cu exactitate istoricul de întreținere, iată ce lucrări trebuie să execuți pentru a te feri de probleme ulterioare.
Deseori oamenii iau de bun istoricul de service servit de vânzător. Uneori acesta este real, dar nu o dată s-a întâmplat ca acesta să nu fie tocmai corect, ca să nu spunem contrafăcut. Dacă nu ați făcut o verificare temeinică a mașinii înainte de a o achiziționa, acum ar fi momentul să o cercetați în liniște și cu atenție. Cu excepția câtorva componente importante, toate se pot repara, dar trebuie făcut și un calcul de rentabilitate.
Unele reparații costă prea mult, uneori chiar mai mult decât prețul de achiziție al mașinii. Mai simplu, dacă structura de rezistență a mașinii (lonjeroane, stâlpi, montanți parbriz și lunetă) sunt intacte atunci probabilitatea ca mașina să merite să fie repartă este destul de mare.
Imediat după acestea, urmaeză motorul și cutia de viteze. Dacă transmisia este automată ar putea să coste mai mult decât reparația unui motor.
Primul și, poate, cel mai important aspect este distribuția. Nu vă bazați pe faptul că motorul respectiv este cu lanț de distribuție pentru că au fost multe distribuții pe lanț care au cauzat probleme grave ce au dus la distrugerea iremediabilă a motoarelor.
Fie patinele întinzătoare fie alte componente ale sistemului de distribuție nu au rezistat și, cedând, au cauzat defecțiuni în lanț. Prin urmare, verificați distribuția. Dacă este distribuție pe curea (foarte des întâlnite) schimbați-o mai ales dacă mașina are mai mult de 3 ani sau 60.000 km.
Un pas foarte important, dar nu foarte costisitor, este schimbul de fluide și filtre.
Înlocuiți uleiul de motor și filtrul aferent, antigelul, lichidul de frâne și cel de servodirecție.
Nu în ultimul rând schimbați și uleiul din cutia de viteze. Nu vă bazați pe ideea că uleiul de cutie nu trebuie schimbat niciodată. Costul schimbului este infim față de costul reparației unei cutii de viteze. În plus, pentru liniștea și confortul dumneavoastră, schimbați filtrul dezumidificator al instalației de climatizare și filtrul de polen.
Dacă ați ales o mașină diesel, verificați EGR-ul și curățați-l. O verificare/curățare a turbinei este, de asemenea, binevenită.
Când schimbați lichidul de frâne rugați mecanicul să verifice și plăcuțele și discurile de frânare și acționarea frânei de staționare.
Totodată, o verificare cu un tester oficial de diagnoză v-ar spune mai multe despre alte defecțiuni potențiale sau probleme posibile ale mașinii.
Prin urmare, înainte de a vă decide să achiziționați un automobil de ocazie ar fi de preferat să luați în calcul toate costurile de schimbări obligatorii. Deseori oamenii fac greșeala de a-și cumpăra mașina din toți banii disponibili și abia de mai reușesc să-și înmatriculeze noua achiziție. Despre schimburile sus-menționate (care nu ar trebui să coste mai mult de 2000 de lei cu tot cu manoperă) nici nu mai încape vorbă.
Comentați?