Ce pregăteşte Guvernul pentru şoselele din Moldova?

Reţeaua rutieră din Moldova este una dintre cele mai slab dezvoltate nu numai din România, ci din întreaga Uniunea Europeană. Autorităţile spun însă că, în toate judeţele componente, există o serie de proiecte de infrastructură rutieră care pot schimba această situaţie. Mai rămâne de văzut când vor deveni realitate aceste planuri.



drumuri

Raportul pentru 2017 al Comisiei Europene privind indicele competitivităţii regionale, creditează regiunile Nord Est şi Sud Est cu cele mai mici punctaje din UE pentru infrastructura rutieră, respectiv 5,63 şi 5,18. În condiţiile în care nota maximă este 100, cele două regiuni de dezvoltare, cu judeţe care acoperă şi zona Moldovei, sunt plasate  pe ultimele locuri ale clasamentului european privind calitatea percepută a drumurilor. Din cele 263 de teritorii europene, regiunile Nord Est şi Sud Est ocupă poziţiile 242 şi 244.

Nu ştim ce şanse sunt ca actuala stare de fapt să se schimbe în viitorul apropiat, însă potrivit Master Planului General de Transport (MPGT), autorităţile au în plan o serie de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere care ar trebui să devină realitate până în 2020.

Judeţul Bacău

  • Drum expres Bacău – Paşcani (21,20 km pe raza judeţului Bacău)
  • Drum expres Focşani – Bacău (59,3 km pe raza judeţului Bacău
  • Varianta de ocolire Bacău

Surse de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (fonduri de coeziune)

Judeţul Galaţi

  • Drum de centură în Municipiul Tecuci între DN 25 şi DN 24

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (Fondul European de Dezvoltare Regională – FEDR)

Judeţul Iaşi

  • Autostrada A8 – Târgu Neamţ – laşi – Ungheni (114 km pe raza judeţului laşi)
  • Drum expres Bacău – Paşcani (25 km pe raza judeţului laşi)
  • Pod peste Prut la Ungheni

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (fonduri de coeziune)

Judeţul Neamţ

  • Autostrada A8 – Târgu Neamţ laşi – Ungheni (20 km pe raza judeţului Neamţ)
  • Drum expres Bacău – Paşcani (35 km pe raza judeţului Neamţ)

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (fonduri de coeziune)

Judeţul Suceava

  • Reabilitarea DN 18, Moisei – Iacobeni, km 131+627 – km 220+088 cu

Sursa de finanţare: BEI şi bugetul de stat

  • Varianta de ocolire Suceava, Tronson I + II, km 0+000 km 7+285 cu

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (fonduri de coeziune)

Judeţul Vaslui

  • Varianta de ocolire Vaslui
  • Varianta de ocolire Bârlad

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (FEDR)

Judeţul Vrancea

  • Drum expres Buzău – Focşani (42 km pe raza judetului Vrancea
  • Drum expres Focşani – Bacău (50 km pe raza judetutui Vrancea)

Sursă de finanţare conform MPGT: POIM 2014-2020 (fonduri de coeziune)

Potrivit Ministerului Transporturilor, la toate aceste proiecte se adaugă şi programul de reabilitare şi intretinere al reţelei de drumuri naţionate, care are drept scop asigurarea calităţii drumurilor şi siguranţei traficului.

Oricum, data limită de 2020 inclusă în Master Planul General de Transport trebuie privită cu multă prudenţă. De fapt, ea este doar o simplă estimare.

„Perioada de implementare a tuturor proiectelor aferente acestor zone depinde de o serie de factori, precum gradul de maturitate al proiectelor, fondurile disponibile, exproprierile, a căror evolutie nu poate fi estimată cu exactitate. Astfel, CNAIR, întreprinde toate demersurile legale pentru a se asigura evitarea unor blocaje în derularea proiectetor de investiţii”, au conchis reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

 

Adaugati comentariu