Cât costă să închiriezi Transfăgărăşanul

  Se spune că banii pot obţine aproape orice. Depinde, însă, câţi ai. Vestea bună este că pentru închirierea unui tronson din Transfăgărăşan nici nu-ţi trebuie prea mulţi.



transfăgărăşanul

Drumul Naţional DN7C, supranumit Transfăgărăşan, leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania, traversând Munţii Făgăraş, cea mai înaltă zonă montană din România. Este considerat poate cel mai frumos drum din România şi unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din lume, oferind celor care îl parcurg şansa de a admira peisaje mirifice. Are o mare importanţă strategică, dar şi economică, reprezentând calea de acces către obiective turistice de prim rang cum ar fi oraşul Curtea de Argeş, fostă capitală a Ţării Româneşti, Cetatea Poenari, Barajul şi Lacul Vidraru, Cabana Valea cu Peşti, Cabana Cumpăna, Cabana Capra, tunelul Capra-Bâlea (cel mai lung tunel rutier din România, 887 m), Lacul Bâlea, Cabana Bâlea Lac, Cabana Bâlea Cascadă.

Transfăgărăşanul porneşte din DN 7, în comuna Bascov, judeţul Argeş, de lângă  municipiul Piteşti şi se termină la intersecţia cu Drumul Naţional DN1, în apropierea  localităţii Cârţişoara, judeţul Sibiu, având o lungime totală de 152 km.

Fiind un traseu montan atât de spectaculos, nu trebuie să ne mai întrebăm de ce Transfăgărăşanul reprezintă o tentaţie pentru studiourile cinematografice şi agenţiile de publicitate, numeroşi regizori de film, de spoturi publicitare şi de videoclipuri alegând să filmeze în această zonă. Printre numele celebre care au ajuns aici se numără Nicholas Cage (în 2010), Jean Claude Van Damme (în 2014) sau realizatorii emisiunii Top Gear (în 2009).

În plus, traseul este folosit şi pentru desfăşurarea unor competiţii sportive, precum cele de triatlon sau ciclism, sau de raliu, cum a fost cel al maşinilor de cursă de epocă din 2015, ce a inclus acest unic drum montan românesc în traseul Liege – Sofia – Liege.

Cât plătesc toţi aceştia pentru închirierea Transfăgărăşanului?

Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), „desfăşurarea unor activităţi precum competiţiite sportive, spoturi publicitare şi videoclipuri,  filmări, curse auto se face în conformitate cu prevederile Anexei nr. 6 din Ordinului nr.  290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de către Compania Naţională de  Administrare a infrastructurii Rutiere, pentru ocuparea zonei drumului”. Astfel, pentru emiterea unui aviz pentru manifestări culturale, artistice şi sportive, pe lângă tariful de 10 euro/oră, CNAIR. încasează şi tarif per km pentru sectorut închis, în valoare de 40 euro/km.

Nu ştim care sunt tarifele pe pentru închiderea drumurilor panoramice din Germania, Austria sau Elveţia, însă 10 euro/oră nu pare prea mult. Sigur, depinde şi din ce parte analizezi situaţia.

Oricum, drumul este deschis integral doar câteva luni pe an. Pe o porţiune de 27 kilometri este închis timp de 8 luni din an, iarna şi primăvara, din cauza pericolului de avalanşe, căderi de stânci sau alunecări de teren. În 2017, a fost deschis pe toată lungimea sa doar în perioada 16 iunie – 31 octombrie.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, martie 2018)

 

Adaugati comentariu