Castrol lansează un lichid inovator de răcire a bateriei (EV)

Castrol a lansat un nou lichid avansat de răcire „directă” a bateriilor, care va permite generațiilor viitoare de autovehicule electrice să fie încărcate mai rapid și să ofere performanțe sporite, protecție și durabilitate.

Aproape toate autovehiculele electrice din prezent sunt echipate cu baterii care utilizează lichide de răcire pe bază de apă / glicol, protejate de o „mantă” care înconjoară modulul bateriei. În conformitate cu cerințele tehnologice ale viitorului, noul Castrol ON e-Thermal Fluid, lichidul de răcire pentru autovehicule electrice, este unul dielectric, inovator.

El este special conceput pentru răcirea „directă”, circulă în modul și este în contact direct cu celulele individuale ale bateriilor. Rezultatul reprezintă o îmbunătățire semnificativă a managementului termic. Lucru valabil în toate condițiile de funcționare, la temperaturi ambiante ridicate și scăzute, pentru o durată de viață mai lungă a bateriei.

Utilizarea Castrol ON e-Thermal Fluid

Utilizarea Castrol ON e-Thermal Fluid pentru autovehicule electrice permite încărcarea mai rapidă a bateriilor. Într-un studiu de modelare independent, cu aceleași variabile, lichidul de răcire pentru EV a permis încărcarea mai rapidă cu 41% comparativ cu cele pe bază de apă/glicol existente.

În plus, în timpul descărcării, celulele rămân la temperatura optimă de funcționare, maximizând eficiența și performanța. În testele independente, Castrol ON e-Thermal Fluid a redus temperaturile maxime ale celulelor cu 28°C comparativ cu lichidul de răcire pe bază de apă / glicol. Respectiv cu 11°C în comparație cu un lichid dielectric existent.

Noul lichid de răcire asigură, de asemenea, o mai bună gestionare a potențialelor problemele tehnice din modulul bateriei. De exemplu, supraîncărcarea sau scurtcircuitarea într-un grup motopropulsor al unui autovehicul electric poate duce la instabilitate termică. Iar temperaturile ridicate cauzează defectarea ireversibilă a celulelor individuale ale bateriilor.

Instabilitatea termică poate duce, de asemenea, la propagare termică. Căldura din celula deteriorată este transferată prin convecție și conducție către celulele adiacente. Acest proces poate conduce, în cele din urmă, la avarierea catastrofală a întregului modul de baterii. Cu Castrol ON e-Thermal Fluid vârfurile de temperatură din celulele individuale sunt mai puțin probabile. Iar dacă apar, acestea pot fi eliminate de la sursă. Spre deosebire de lichidele de răcire utilizate în sistemele cu răcire indirectă.

Comportamnet în sistemul de circulare

Un alt beneficiu al noului produs Castrol vine din modul în care se comportă în cadrul unui sistem de circulare. Lichidul are o viscozitate mai mică decât uleiurile de transformator dielectrice existente. Astfel că asigură pierderi de pompare reduse, optimizând eficiența și eficacitatea procesului de gestionare a temperaturii.

„Realizăm o testare extinsă a noului Castrol ON e-Thermal Fluid. Pentru a ne asigura că furnizează niveluri ridicate de performanță, protecție și sustenabilitate, pe toată durata de viață a bateriei”, spune dr Marc Payne. Cel care este directorul de cercetare al diviziei Castrol de mobilitate electrică și emisii reduse de carbon.

„Densitatea sporită a puterii care poate fi activată prin aplicarea funcției de răcire directă a bateriilor va permite producătorilor să dezvolte autovehicule electrice cu performanțe și mai mari. Și capacități mult îmbunătățite de încărcare rapidă. În timp ce lichidele de răcire directă sunt folosite pentru autovehicule hibride importante și pentru hipermașinile electrice cu baterii (BEV), ne așteptăm ca tehnologia să se „scurgă” și să fie adoptată pe scară largă în cazul generațiilor viitoare de autovehicule electrice vândute în volum mare.”

Adaugati comentariu