Oltenia
Home Infrastructură Care sunt cele 6 șosele rapide planificate pentru regiunea Oltenia

Care sunt cele 6 șosele rapide planificate pentru regiunea Oltenia

Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru regiunea Oltenia, autoritățile au în plan 6 proiecte rutiere şi 2 proiecte feroviare, pentru unele şantierele sunt deja deschise şi se lucrează, iar pentru celelalte se pregătesc documentațiile tehnice.

Cele 6 proiecte rutiere sunt:

  • Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu,
  • Drumul Expres Craiova – Piteşti
  • Centura municipiului Târgu Jiu
  • Drumul Expres Craiova – Lugoj
  • Centura Craiova Sud
  • DN 66 Târgu Jiu – Petroşani (în Defileul Jiului).

Cele 2 proiecte feroviare sunt:

  • Calea ferată Bucureşti – Craiova
  • Calea ferată Craiova – Caransebeș

„Am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea „la cheie” (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizaţii) pentru drumul expres Craiova – Târgu Jiu (cu o lungime de circa 100 km). Acesta va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legătura Gorjului la reţeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroşani, Mehedinţi/Baia de Aramă şi alte zone. Contractul valorează 20 de milioane de lei şi beneficiază de finanţare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizaţie de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentaţiei pentru licitaţia de execuţie)”, a precizat Cătălin Drulă.

În opinia sa, acesta este un alt exemplu de proiect important pentru dezvoltarea economică a unei zone a ţării prin conectare la reţeaua de drumuri rapide. „Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate şi nu mai tranzitează localităţile”, a adăugat ministrul.

Cătălin Drulă a subliniat că Lotul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti este acum deblocat integral.

„Lucrările pot începe şi pe ultimii kilometri ai tronsonului – Guvernul a adoptat în şedinţa de astăzi o hotărâre pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului. Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează din plin şi până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balş şi Slatina va fi dată în trafic. Pe tronsonul 3 de 31,7 km am emis săptămâna trecută autorizaţia de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 aşteptăm soluţionarea contestaţiilor pentru a putea semna contractul de execuţie”, a mai spus Cătălin Drulă.

În ceea ce priveşte Centura municipiului Târgu Jiu, ministrul a spus că „anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata”.

„Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie. Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie. Anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata”, a adăugat Cătălin Drulă.

Totodată, ministrul Transporturilor a anunţat că în această primăvară va fi lansată licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al Drumului Expres Craiova – Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km.

„Lansăm în această primăvară licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al drumului rapid Craiova – Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km. Astfel, vom conecta Oltenia şi sudul ţării la reţeaua europeană de transport rutier”, a subliniat Cătălin Drulă.

În ceea ce priveşte Centura Craiova Sud, ministrul a afirmat că proiectul de 10 km se află în licitaţie pentru construcţie – procesul a fost demarat în 19 februarie şi la finalul lunii ar trebui să avem deja ofertele depuse. Conform contractului, perioada pentru execuţia lucrărilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimată la 142 de milioane de lei.

„Finalizarea DN 66 Târgu Jiu – Petroşani, în Defileul Jiului, a intrat în linie dreaptă. Acum trei săptămâni au început lucrările pentru construcţia unui pod nou peste Râul Jiu şi a unei parcări în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă”, a mai scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Referitor la proiectele feroviare pentru regiunea Oltenia, pe calea ferată Bucureşti – Craiova, ministrul a cerut CFR SA să lucreze „cu prioritate la ridicarea principalelor restricţii şi limitări de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ 3h30m”.

„Mai departe, de la Craiova la Caransebeş vom finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să licităm execuţia lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility”, a mai spus Ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Noi condiţii de intrare în Elveţia şi Liechtenstein. Test negativ Covid şi carantină 10 zile

Peste 40 de vehicule abandonate au fost ridicate de pe străzile din Sectorul 1 al Capitalei

Ford Transit Custom va avea un model complet electric

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeș - Lugoj
Infrastructură

Șapte oferte pentru proiectarea Lotului Caransebeș – Lugoj, parte din Autostrada Sudului A6

Pentru proiectarea Lotului 4 Caransebeș – Lugoj al drumului de mare viteză...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Luni se deschide circulaţia între DN 5 şi DN 4, parte din Autostrada de Centură București

Luni se va deschide circulaţia rutieră pe un sector din Autostrada de...

Autostrada Paşcani - Suceava
Infrastructură

Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava, obiectiv de infrastructură...

noduri rutiere
Infrastructură

Licitație pentru construcția a 3 noduri rutiere în județul Ilfov

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat procedura licitaţie a...