Codul Rutier. Propunere privind depăşirea peste banda continuă

O propunere legislativă de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier) prevede permiterea şi nesancţionarea manevrei de depăşire cu trecere peste marcajul continuu simplu sau dublu care separă sensurile de circulaţie, în anumite condiţii.



Potrivit iniţiatorului, deputatul Mihai Weber, manevra poate fi realizată doar pentru depăşirea  obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză foarte mică, în  măsura în care sunt respectate condiţiile necesare pentru asigurarea siguranţei în trafic, dacă  vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului  este de cel puţin 7 metri.

În opinia parlamentarului, prevederile OUG 195/2002, precum şi cele ale Regulamentului nr. 4/2006 de aplicare generează în practică multiple probleme, astfel că, deşi scopul actului normativse subsumează ideii de siguranţă, fluenţă şi normalitate în traficul rutier, în practică survin blocaje a căror justă soluţionare a impus şi impune modificări legislative corespunzătoare.

„O astfel de situaţie este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlneşte pe sensul său de mers un obstacol oprit, staţionat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depăşirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar parţial, pe sensul opus”, arată Mihai Weber.

Potrivit acestuia, în această  speţă, conducătorul este sancţionat nediferenţiat pentru încălcarea marcajului continuu, fără a fi  luate în considerare motivele care au determinat acţiunea. Mai mult, cadrul normativ în vigoare  nu îndepărtează natura perturbatoare a obstacolului, ci îngreunează fluiditatea traficului rutier, cauzând creşterea gradului de disconfort a conducătorului, dar şi o viteza medie comercială  care are un impact negativ asupra activităţii operatorilor economici şi marilor transportatori.

În aceste condiţii, se propune introducerea după paragraful (3) de la articolul 45 din OUG 195/2002 a unuia nou :

„(3-1) Prin manevra de depăşire se poate încălca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză foarte mică, doar dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m”.

Proiectul a fost depus spre dezbatere la Senat.

 

Adaugati comentariu