Cabotajul, un punct sensibil al Pachetului Rutier

Unul dintre punctele cele mai dezbătute în cadrul noului pachet legislativ prezentat de Comisia Europeană se referă la operaţiunile de cabotaj, adică prestarea de servicii de transport într-un stat membru prin intermediul unui transportator care îşi are sediul într-un alt stat membru.
transportul de marfă

Eurodeputata Claudia Țapardel (Alianţa Progresistă a Socialiştilor şi Democraţilor), membru în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European, sancţionează ferm decizia Comisiei de a limita ca timp acest tip de operaţiuni de care depinde activitatea multor firme estice şi solicită măsuri de combatere a companiilor fantomă (letterbox).

claudia-tapardelCabotajul este esenţial pentru Europa şi joacă un rol important în eficientizarea transportului internaţional, în funcţie de cererea de pe piaţă, şi în reducerea parcursului în gol a vehiculului. De aceea, consider că abordarea propusă azi de Comisie prin care se limitează practic cabotajul, este una regretabilă şi care nu reflectă adevăratele condiţii de pe piaţa europeană. Mi se pare, de asemenea, incorect faptul că discuţiile se concentrează încă pe blamarea firmelor din est. Acţiunile Comisiei ar trebui îndreptate către companiile fantomă, adică acele entităţi comerciale care se folosesc de lacunele legislative pentru a-şi plăti angajaţii cu salarii din est, deşi aceştia îşi desfăşoară activitatea în vestul Europei, uneori chiar în condiţii de lucru extrem de precare”, punctează europarlamentarul român.

Claudia Ţapardel promite că, împreună cu eurodeputaţii din ţările central-estice din Parlamentul European, va analiza cu atenţie propunerea Comisiei privind reducerea timpului pentru cabotaj, precum şi includerea transportului în sfera de aplicare a Directivei privind Detaşarea Lucrătorilor, pentru a ne asigura că acestea nu vor afecta buna funcţionare a pieţei de transport şi nu vor pune în dificultate companiile din Centrul şi Estul Europei.

Comisia Europeană a prezentat ieri în plenul Parlamentul European prima parte a Pachetului Rutier „Europa în Mişcare”, un set de opt propuneri legislative şi recomandări cu privire la viitorul pieţei de transport rutier din Europa, care vizează întărirea cadrului social, combaterea practicilor neconcurenţiale, digitalizarea şi finanţarea infrastructurii.

 

Adaugati comentariu