Advertisement

Byd
Home Administrare flote Juridic BYD, Geely și SAIC, dar și BMW și Tesla dau în judecată Comisia Europeană

BYD, Geely și SAIC, dar și BMW și Tesla dau în judecată Comisia Europeană

Trei dintre cele mai mari companii auto chineze, BYD, Geely și SAIC, dar și BMW și Tesla Shanghai, plus Camera de Comerț Chineză pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice dau în judecată Comisia Europeană pentru impunerea taxelor vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice.

Plângerile au fost depuse la Curtea de Justiție a Uniunii Europene din Luxemburg.

Au fost făcute publice puține detalii, dar, în principiu, companiile contestă că anumite fonduri sunt considerate subvenții, modul în care au fost calculate subvențiile și presupunerea că acestea au cauzat prejudicii pieței unice a UE.

Cazurile se concentrează pe o investigație de un an lansată de Comisia Europeană în octombrie 2023 pe segmentul vehiculelor electrice importate din China. Investigația a concluzionat că subvențiile acordate de Beijing de-a lungul lanțului de aprovizionare au dus la importul de vehiculele electrice cu prețuri mici, amenințănd industria auto europeană.

În octombrie 2024, o suprataxă vamală de maxim 35,3% a fost aplicată vehiculelor electrice ale SAIC, pe lângă taxă de bază de 10% care se aplică tuturor importurilor de vehicule electrice.

Pentru BYD și Geely, taxele suplimentare au fost de 17% și, respectiv, 18,8%.

Pentru Tesla, care a încheiat un acord secundar cu Comisia Europeană, nivelul este de 7,8%. Alte companii despre care se consideră că au cooperat în timpul anchetei antisubvenții a UE au fost taxate cu 20,7%, iar cele considerate a fi necooperante plătesc maxim 35,3%. Taxele au fost impuse pe o perioadă de cinci ani.

Surse citate de presa de la Bruxelles spun că cele trei companii din China ar putea, de asemenea, să conteste natura anchetei, inclusiv selecția lor ca parte a unui eșantion pentru care a fost calculată taxa medie antisubvenție și aplicată altor exportatori.

Cele trei companii au depus plângerile pe 21 ianuarie, iar Camera de Comerț Chineză pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice, pe 23 ianuarie.

Olof Gill, purtătorul de cuvânt al UE pentru comerț, a declarat că „luăm notă și vom fi gata să ne apărăm în instanță”.

Publicația MLex a relatat că și Tesla Shanghai și producătorul german BMW au depus, de asemenea, plângeri împotriva impunerii de suprataxe vamale.

Camera de Comerț Chineză a declarat că sprijină „cu tărie” acțiunea în justiție „împotriva a ceea ce considerăm ca fiind practici comerciale nedrepte”. Acesta a cerut „Chinei și UE să accelereze negocierile cu privire la cazul vehiculelor electrice”: „Este imperativ să se susțină principiile comerțului liber pe fondul incertitudinilor globale, să promoveze creșterea economică reciprocă și să sporească accesibilitatea, asigurând că vehiculele electrice devin mai accesibile pentru consumatori în Europa, China și nu numai”.

Investigația privind tarifele pentru vehiculele electrice a determinat Beijingul să riposteze prin impunerea de taxe asupra importurilor de coniac din UE. Cina investighează, de asemenea, sectorul laptelui și al cărnii de porc, cu alte sancțiuni considerate a fi în curs de desfășurare în cazul în care nu există un acord cu privire la taxele pentru mașini electrice.

Discuțiile menite să pună capăt conflictului pe marginea mașinilor electrice s-au întrerupt în ultimele săptămâni, după ce mai multe runde de negocieri nu au reușit să dea o soluție.

Partea chineză a sperat să se convină asupra unui preț minim pentru vânzările de vehicule electrice – așa-numitul angajament de preț – pe care dorea să îl implementeze la nivel general. Cu toate acestea, Comisia a dorit să negocieze un preț pentru fiecare model individual, care să se schimbe în conformitate cu tendințele pieței și pe măsură ce sunt introduse noi modele.

În ciuda impunerii suprataxelor în octombrie 2024, exporturile de vehicule electrice din China către cele 27 de state membre ale UE au crescut în luna decembrie. După două luni de scăderi abrupte, exporturile au urcat cu 8,3% în comparație cu decembrie 2023.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Au început lucrările pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania A3

 

Sondaj global: 92% dintre șoferii de mașini electrice nu vor mai conduce vehicule termice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Euroins
AsigurăriJuridic

Decizie definitivă a Curții de Apel București în cazul falimentului Euroins

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a luat act de hotărârea Curții de...

talentele
Juridic

Reinventarea pieței muncii: cinci chei de actualitate pentru a atrage și reține talentele

Identificarea modului prin care companiile își pot transforma forță de muncă într-unul...

trump
Flotă verdeJuridic

Cum va fi afectată industria mașinilor electrice din SUA de ordinele executive ale președintelui Trump

Președintele Trump și-a început mandatul semnând un val de ordine executive, multe...

flotelor
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană va stimula cererea de vehicule electrice prin intermediul flotelor auto ale companiilor. Anunțul, pe 26 februarie

În cadrul unui interviu acordat postului de radio France Inter, comisarul european...