Advertisement

Bosch Engineering
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Bosch Engineering stabilește noi standarde de siguranță în transportul public din Iași

Bosch Engineering stabilește noi standarde de siguranță în transportul public din Iași

Bosch Engineering echipează întreaga flotă de tramvaie a orașului Iași cu sistemul său de avertizare anticoliziune frontală, denumit Tram Forward Collision Warning (TFCW).

Sistemul asistă vatmanii în situații critice în traficul urban prin avertismente sonore și vizuale, oferind astfel o siguranță sporită, atât pentru conducătorii de tramvaie, cât și pentru pasageri, sau pentru alți participanți la trafic. Siguranța în transportul public este una dintre cele mai mari provocări pentru orașele moderne și mai ales în traficul urban dens, utilizatorii neatenți ai drumurilor prezintă un risc considerabil pentru conducătorii de tramvaie.

Bosch Engineering

Municipiul Iași, care a devenit în ultimii ani un important centru de inovare și infrastructură modernă, intenționează să îmbunătățească siguranța rutieră prin utilizarea tehnologiilor moderne. Proiectul, inițiat de Primăria Municipiului Iași, este dezvoltat împreună cu Bosch Engineering, care își va asuma pentru prima dată rolul de furnizor de nivel 1 și va fi responsabil de livrarea, instalarea sistemului și instruirea conducătorilor de tramvai.

„Suntem încântați că orașul Iași a optat în favoarea sistemului nostru și că putem contribui la o mai mare siguranță rutieră”, a declarat Heiko Mangold, directorul departamentului de tehnologie feroviară la Bosch Engineering GmbH.

Finalizarea proiectului este preconizată pentru vara anului 2025.

Sistemul de avertizare anticoliziune pentru tramvaie (TFCW) de la Bosch Engineering este utilizat cu succes în întreaga lume din 2017. Sistemul are trei componente, care funcționează perfect împreună. O cameră multifuncțională monitorizează liniile de tramvai și detectează obiecte precum pietoni, vehicule și bicicliști. Un senzor radar detectează obstacolele chiar și în condiții dificile, cum ar fi ceață, ploaie și întuneric. De asemenea, primește informații de la cameră, le verifică și le compară cu parametri precum viteza și distanța. Toate aceste informații se reunesc apoi în unitatea de control feroviar, care asigură interfața dintre componentele Bosch și sistemele tramvaiului. Acest lucru permite instalarea cu ușurință a sistemului chiar și în modelele mai vechi de tramvai. Dacă există un risc iminent de coliziune, sistemul avertizează vatmanul atât vizual, cât și acustic.

Bosch Engineering

Și într-o etapă viitoare de dezvoltare, sistemul ar putea chiar să frâneze automat dacă conducătorul nu reacționează. În prezent, sistemul este integrat pe opt tipuri diferite de tramvaie, inclusiv modele din generații diferite. Această varietate reprezintă o provocare specială, deoarece sistemul trebuie adaptat individual la diferitele tipuri de tramvai pentru a asigura o funcționare fără probleme.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Fabrica Nokian Tyres Romania a produs prima anvelopă

 

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Exporturile
FinanciarTransporturi

Creștere de 4,6% pentru exporturile de mijloace de transport în 2024

Exporturile de mașini și echipamente pentru transport au crescut, în 2024, cu...

Schengen
Transporturi

Aderarea la Schengen: Cum economisește România 53 mil. euro și reduce 95.000 de tone de CO₂ în fiecare an

Aderarea României la Spațiul Schengen cu granițele terestre reprezintă, pe lângă o...

Primăria Sectorului 3
Siguranţă rutieră

Primăria Sectorului 3 a dat amenzi, în 2024, de aproape 3 mil. de lei pentru parcare neregulamentară

Anul trecut, Primăria Sectorului 3 a ridicat 5.782 de autovehicule parcate sau...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 7,6% în primele 11 luni din 2024

În primele 11 luni din 2024, faţă de perioada corespunzătoare din 2023,...