Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch a investit, anul trecut, 100 milioane euro în România

Bosch a investit, anul trecut, 100 milioane euro în România

– Interviu cu Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch şi reprezentantul Grupului Bosch în România

Care a fost abordarea Bosch în România pentru a depăşi consecinţele economice generate de criza sanitară?

Bosch a încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu acela al anului anterior. Astfel, în 2020, Grupul Bosch în România a obţinut rezultate financiare notabile, în ciuda efectelor pandemiei de coronavirus şi a scăderii producţiei în domeniul auto. De fapt, am avut rezultate mai bune decât ne aşteptam iniţial, datorită efortului remarcabil depus de întreaga noastră organizaţie, angajamentului extraordinar şi rezilienţei angajaţilor noştri, dar şi datorită colaborării strânse cu partenerii noştri.

Care au fost motoarele creşterii pentru fabricile de la Cluj şi Blaj, într-unul dintre cei mai provocatori ani pentru mediul de business?

Bosch a investit în România aproximativ 100 de milioane de euro în anul 2020, în special pentru a continua dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu şi-a mărit capacitatea de producţie şi de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro în 2020. Din grijă pentru sănătatea angajaţilor noştri, am deschis recent, în colaborare cu autorităţile locale, un centru de vaccinare împotriva Covid-19 la fabrica din Cluj, contribuind astfel la limitarea efectelor şi răspândirii pandemiei. Centrul va permite accesul facil la vaccinarea voluntară pentru orice angajat Bosch care lucrează în zonă şi o rudă a acestuia, precum şi pentru furnizorii companiei şi personalul care lucrează la alte două companii din parcul industrial Tetarom III. În această unitate, Bosch produce, din 2013, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus şi parcare, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clienţilor internaţionali peste 250 de milioane de piese auto de înaltă calitate. În acelaşi timp, Centrul de Inginerie din Cluj a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. Tânără şi dinamică, locaţia din Cluj este locul în care ingineri talentaţi, specializaţi în software, hardware şi fiabilitate, lucrează la proiecte cu tehnologie de ultimă generaţie precum conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată, inteligenţa artificială şi Internetul lucrurilor. În prezent, aproximativ 1.000 de angajaţi lucrează la Centrul de Inginerie din Cluj. În plus, Bosch intenţionează să-şi extindă campusul software cu o a doua clădire. Noua clădire modernă de birouri, care va fi finalizată, conform planului, în 2023, va fi conectată la facilităţile existente şi va sprijini continuarea dezvoltării locaţiei în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.
Pe de altă parte, şi fabrica din Blaj şi-a deschis în noiembrie 2020 propriul Centru Medical Bosch, în colaborare cu furnizorul de servicii medicale Elisa Med. Aceasta este prima unitate medicală Bosch din România care oferă servicii de sănătate, având o suprafaţă de 600 de metri pătraţi. Angajaţii şi membrii de gradul I ai familiilor acestora pot beneficia de o gamă largă de servicii. Fabrica din Blaj produce senzori pentru industria auto, dar şi elemente de înaltă tehnologie pentru sectorul industrial. În plus, fabrica din Blaj a devenit în 2020 unitatea principală Bosch la nivel global pentru senzori de detonaţie.

Ce paşi aţi făcut până acum pentru a asigura sustenabilitatea producţiei?

Bosch continuă să îşi concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, acordând importanţă practicilor comerciale sustenabile. Compania utilizează o varietate de pârghii, inclusiv îmbunătăţirea eficienţei energetice a fabricilor şi clădirilor sale de birouri, generarea internă de energie şi implementarea soluţiilor tehnologice care fac producţia eficientă din punct de vedere al resurselor. Pentru acest obiectiv, Bosch a implementat diverse proiecte de eficienţă energetică în unităţile de producţie din Cluj şi Blaj, cum ar fi soluţiile de monitorizare a consumului de energie, care asigură monitorizarea şi raportarea energiei în timp real, achiziţionarea de energie electrică 100% din surse regenerabile şi înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED. În plus, unitatea de producţie din Blaj a început recent să producă propria energie verde, prin instalarea mai multor panouri fotovoltaice în fabrică, făcând astfel următorul pas către producţia sustenabilă. Aceste panouri generează energie verde echivalentă cu consumul de energie electrică pe care îl au 50 de gospodării.

Cum estimaţi parcursul Bosch în România în 2021?

Cu un prim trimestru foarte bun, Bosch în România a început cu succes anul 2021. În pofida mediului de piaţă provocator, prognoza noastră pentru anul fiscal curent în România rămâne pozitivă. Compania implementează o gamă largă de măsuri pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi împotriva infecţiei cu coronavirus şi pentru a-şi asigura continuitatea operaţiunilor sale.

Cum pregăteşte Bosch în România tranziția către electromobilitate?

Electromobilitatea este un domeniul familiar Bosch şi ne pregătim deja pentru această tranziţie de ceva
vreme. În acest sens, ajustăm în mod sistematic sectorul de Soluţii de mobilitate la domeniile viitorului, cum
sunt electromobilitatea, conducerea automată şi viitoarele arhitecturi electronice. Într-adevăr, acest lucru
necesită investiţii urgente şi relevante pe care am început deja să le alocăm şi pe plan local: facem progrese semnificative în domeniul producţiei sustenabile, planificăm o a doua clădire de birouri pentru a extinde activităţile Centrului de Inginerie din Cluj şi extindem capacitatea de producţie în Jucu şi Blaj. În afara faptului că am devenit prima companie industrială care nu mai lasă o amprentă de carbon prin operaţiunile sale de producţie (locaţiile Bosch din întreaga lume sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, începând cu anul trecut), producem deja la Jucu anumite unităţi de control electronic care sunt folosite atât pentru maşini electrice, cât şi pentru maşini hibride. De asemenea, datorită gradului ridicat de automatizare a proceselor, avem o capacitate de adaptabilitate extinsă, în funcţie de cerinţele specifice ale pieţei. În plus, la Centrul de Inginerie din Cluj lucrăm deja la o serie de proiecte interesante şi dezvoltăm software pentru maşini electrice, cum sunt unităţile de control pentru managementul bateriei sau servicii bazate pe cloud care sporesc performanţa şi durata de viaţă a bateriilor. Suntem o organizaţie flexibilă şi adaptabilă şi cred că rezultatele anului trecut confirmă că aceste trăsături sunt definitorii pentru Bosch.
De altfel, electromobilitatea va fi următoarea poveste de succes a Bosch, consolidându-se ca afacere de bază a companiei. Bosch este lider în inovație în conducerea electrică și este poziționat mai larg în electromobilitate decât orice altă companie – de la biciclete electrice la camioane.
Pentru a ne atinge obiectivele climatice, însă, nu avem nevoie doar de electromobilitate, ci și de combustibili alternativi, deoarece utilizarea lor poate face ca motoarele cu combustie să fie și ele neutre din punct de vedere climatic.

Bosch, de 27 de ani în România

Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani şi numără peste 8.100 de angajaţi în cinci entităţi. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2021)

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Cum pot fi depistate fraudele de kilometraj. Recomandările RAR

Adler Pelzer Automotive a preluat o divizie a grupului Faurecia

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...