Advertisement

EY-floteauto
Home Miscellanea Business Bogdan Ion, EY: Prioritatea directorilor financiari în perioada următoare trebuie să fie tranziţia către mediul digital

Bogdan Ion, EY: Prioritatea directorilor financiari în perioada următoare trebuie să fie tranziţia către mediul digital

Directorii financiari (CFO) continuă să se concentreze mai mult pe gestionarea costurilor şi pe stabilirea bugetelor decât pe extinderea rolului lor strategic, deşi relaţia cu directorii generali (CEO) a devenit tot mai strânsă în ultimii trei ani, pe măsură ce directorii financiari şi-au asumat rolul de consilieri strategici ai directorilor generali, se arată în cea de-a cincea ediţie a studiului EY – Partnering for performance.

Studiul EY are la bază un sondaj derulat la nivel global în rândurile a 652 de directori financiari şi directori generali. Conform studiului, 82% din directorii financiari consideră că atunci când colaborează cu directorul general în procesul de luare a deciziilor legate de fuziuni şi achiziţii, de managementul performanţei, de trecerea la mediul digital şi de redefinirea modelului operaţional al afacerii, cele mai importante contribuţii ale lor continuă să se limiteze la dimensiunea financiară tradiţională.

Bogdan-Ion-EY-floteautoDirectorii generali s-au bazat foarte mult pe directorii financiari în perioada crizei ca să gestioneze optimizările de costuri şi să-şi protejeze firmele. Acum, în contextul stabilizării economiei, directorii financiari trebuie să asigure echilibrul fragil între nevoia de control al costurilor şi nevoia de creştere. Adică între disciplina financiară şi asumarea de noi riscuri, care să ducă la creştere şi la inovare”, explică Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.

Accelerarea business-ului digital

Deşi se implică tot mai mult în definirea direcţiilor strategice ale afacerii, directorii financiari se pare că nu au realizat în totalitate rolul pe care ar trebui să îl joace în tranziţia către digital, un factor cheie care afectează afacerile din prezent. Această trecere are un efect disruptiv asupra afacerii în ansamblu şi asupra modelelor operaţionale ale organizaţiei.

EY-floteauto
Sursa: Studiul EY – Partnering for performance

Doar 50% dintre directorii financiari fac din tranziţia către un model digital de afaceri o prioritate de top în următorii trei ani, conform studiului, şi doar 49% dintre ei cred că vor avea o contribuţie importantă sau foarte importantă în cadrul acestei tranziţii. Aceste date arată faptul că mulţi directori financiari nu înţeleg pe deplin impactul pe care universul digital îl va avea asupra afacerii, şi nici responsabilitatea care le revine în derularea şi implementarea acestui proces de transformare.

Directorii financiari au un rol important de jucat în această zonă, inclusiv în optimizarea mediului digital în vederea reducerii costurilor şi gestionării riscurilor de natură legală, fiscală şi de reglementare, generate de mediul digital.

Transformarea digitală reprezintă în prezent una dintre cele mai mari provocări şi oportunităţi pentru companii. Cu toate acestea, doar jumătate dintre directorii financiari îi acordă atenţia meritată. Această tranziţie are puterea de a transforma în necunoscuţi liderii actuali de piaţă, într-un timp foarte scurt. Directorii financiari care nu vor lua ţine cont de această schimbare vor avea mult de recuperat, pe măsură ce competitorii lor vor valorifica avantajele culturii digitale pentru a deveni lideri în industrie”, adaugă Bogdan Ion.

Parteneriatul strategic nu se limitează la mediul digital

Redefinirea operaţională şi măsurarea performanţelor sunt identificate ca fiind alte două zone prioritare în colaborarea dintre CFO şi CEO. Majoritatea directorilor financiari (85%) care fac din redefinirea modelului operaţional o prioritate de top declară un nivel mai mare de colaborare cu directorii generali. Conform studiului, măsurarea performanţelor organizaţiei reprezintă una dintre zonele cheie unde directorii financiari simt că trebuie să aibă o contribuţie mai mare.

„Rezultatele arată limpede că directorii financiari şi directorii generali trebuie să lucreze împreună pentru a menţine un echilibru între analiza trecutului şi viziunea de business, orientându-şi în egală măsură atenţia asupra digitalizării afacerii. Iar pentru dezvoltarea unui parteneriat performant este esenţial ca directorii financiari să se concentreze pe valoarea pe care o pot genera dincolo de controlul costurilor”, concluzionează Bogdan Ion.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

bosch
BusinessIndustrie auto

Bosch se bazează pe punctele sale forte în calitate de lider tehnologic

Grupul Bosch își continuă ambițioasa strategie pentru 2030, de a-și consolida poziția...

hibridele plug-in
BusinessIndustrie auto

Producătorii chinezi se orientează către hibridele plug-in pentru a evita taxele vamale din UE

Producătorii chinezi de vehicule electrice cu baterie încearcă să-și revizuiască strategia de...

germania
BusinessIndustrie auto

68% dintre producătorii și furnizorii auto din Germania intenționează să facă disponibilizări în 2025

Presiunea economică crescută determină tot mai multe companii din Germania să adopte...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au crescut cu 1,6%, în primele 2 luni din 2025

În primele două luni din 2025, cifra de afaceri din serviciile de...