Best Electric Car 2023 și-a desemnat cele 7 finaliste. Votul tău care este?

Juriul competiției Best Electric Car, ediția 2023, a desemnat cele 7 finaliste din acest an. Acestea au fost votate dintre cele 12 modele eligibile pentru competiția din acest an.



Cei 14 membri ai juriului Best Electric Car au votat fiecare lista de 7 modele preferate, iar în urma centralizării voturilor s-a ajuns la cele 7 finaliste care se vor duela pentru titlul Best Electric Car in Romania 2023. Acestea sunt (în ordine alfabetică):

Audi Q8 e-tron

Audi e-tron a fost primul model electric Audi. Acum, după un facelift consistent, SUV-ul a fost redenumit Q8 e-tron, fiind integrat în gama Q8. Asta deși el nu are nici o legătură cu Q8-ul cu motoare termice la nivelul platformei tehnice.

Facelift-ul a venit cu schimbări la nivelul designului exterior, dar interiorul a rămas în mare parte aceleași cu al modelului e-tron lansat în 2019. Constructorul german a făcut însă un upgrade important din punct de vedere tehnic, cu efecte asupra autonomiei.

Audi Q8 e-tron este disponibil în două versiuni de putere: Q8 50 e-tron quattro (340CP) și Q8 55 e-tron quattro (408 CP). Modelul care participă în finala competiției Best Electric Car este un Q8 50 e-tron quattro în echiparea Advanced.

BMW i7

BMW i7 este versiunea strict electrică a noii generații Seria 7. Diferențele de design între modelul electric și versiunile cu motorizări termice sunt minore și se referă în special la inserțiile albastre specifice EV-urilor BMW și la câteva diferențe vizibile la nivelul spoilerului.

Interiorul noului i7 este dominat de display-ul generos care a debutat pe modelul iX și care integrează, de fapt, două display-uri: cel de 12,3 inchi al tabloului de bord și cel de 14,9 al sistemului multimedia. Pe lângă echipamentele și dotările de lux, BMW i7 se remarcă și prin Theatre Screen (opțional). Este un display uriaș (31,3 inchi), cu rezoluție 8K, care glisează din plafon și oferă efectiv experiență de cinema pentru ocupanții locurilor din spate. Display-ul acoperă întreaga lățime a mașinii, iar sistemul are aplicația Fire TV build-in, astfel că poți avea acces la o mulțime de programe TV, jocuri și conținut multimedia.

Deocamdată, BMW i7 este disponibil într-o singură configurație tehnică, i7 xDrive60, cu două motoare care produc 544 CP, autonomia oficială (maximă) fiind de 624 km.

Cupra Born

La doar patru ani de când Cupra este o marcă de sine stătătoare, sub umbrela Seat, constructorul spaniol a prezentat primul său model electric.

Cupra Born rulează pe platforma MEB a grupului Volkswagen, fiind, de fapt, interpretarea spaniolă a modelului ID.3. Cu toate acestea, designul este complet schimbat, mai apropiat de spiritul sportiv al mărcii Cupra. Interiorul păstrează elementele (și display-urile) lui ID.3, dar finisarea este diferită, la fel și scaunele.

Exemplarul care participă la finala Best Electric Car în Romania este echipat cu bateria de 58 kWh (net), iar puterea motorului electric este de 204 CP. În România mai este disponibilă și versiunea E-Boost, cu 231 CP, care poate fi comandată fie cu bateria de 58 kWh (autonomie de 421 km), fie cu cea de 77 kWh (autonomie de 552 km).

Kia e-Niro

Noua generație Kia e-Niro a trecut la un design mai avangardist, în acord cu noua imagine de marcă a constructorului coreean. Păstrează însă caracteristicile apreciate ale generației anterioare și la îmbunătățește la capitole cheie, cum ar fi autonomia.

Un mare salt a fost făcut la interior, unde planșă de bord include acum două display-uri generoase, aflate sub aceeași suprafață. Kia a păstrat separate comenzile climatizării, aspect care face mai simplă operarea acestuia.

Mașina este disponibilă într-o singură configurație tehnică, cu motor electric de 204 CP, care antrenează puntea față și baterie de 64,8 kWh, autonomia oficială ajungând astfel la 460 km.

Nissan Ariya

Construită pe noua platformă CMF-EV a alianței, utilizată și la Megane E-Tech, Nissan Ariya este primul model al unei noi ere pentru Nissan.

Ariya este un SUV-coupé cu o lunetă plonjată și un eleron în acoperiș cu două fante, pentru curgerea lină a aerului. Grila V-Motion de la Nissan a fost reinterpretată în segmentul electric și este foarte expresivă grație farurilor subțiri și semnalizatoarelor în formă de bumerang, care încadrează grila neagră închisă a radiatorului.

Planșa de bord este minimalistă și nu mai există niciun buton fizic, în afară de cel rotativ pentru volum, care chiar era indicat să rămână în forma tradițională. Indicatoarele de bord virtuale afișate pe ecranul de 12,3 inchi cu grafică similară cu cea de la Qashqai și ecranul sistemului multimedia cu aceeași diagonală oferă toate informațiile necesare.

Comenzile climatizării sunt incluse în ecranul tactil, dar Nissan a luat în calcul și un acces ușor la acestea, așa că principalele comenzi ale climatizării sunt dublate și pot fi accesate și direct de pe suprafața tactilă, care imită perfect lemnul natur, de sub ecranul multimedia, și sunt și iluminate, fiind foarte vizibile.

Ariya vine cu opțiunea a trei motorizări: 218 CP (baterie de 63 kW), 242 CP (baterie de 87 kW) sau două configurații e-4orce (tracțiune integrală) de 306, respectiv 394 CP.

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X este primul modele electric al constructorului japonez care domină piața de modele hibrid. Mașina, al cărei nume vine de la “beyond Zero”, sub-brandul Toyota care va include o întreagă gamă de modele electrice, rulează pe prima platformă a producătorului japonez dedicată strict modelelor EV. Se numește e-TNGA, este dezvoltată împreună cu Subaru și se remarcă prin plasarea bateriei în podea, ca parte integrantă a șasiului, pentru a obține un centru de greutate mai redus și echilibru mai bun al distribuției maselor pe punți. Bateria litiu-ion are o capacitate de 71,4 kWh și Toyota spune că testele de până acum arată că pierde doar 10% din capacitate în 10 ani sau 240.000 km parcurși. Secretul, spune Toyota, stă nu doar în răcirea cu lichid, ci și într-un complex sistem de monitorizare a parametrilor fiecărei celule.

Toyota bZ4X va fi oferită în două versiuni. În cea cu tracțiune față, motorul electric produce 204 CP și 265 Nm, iar performanțele dinamice înregistrează 8,4 secunde pentru accelerația 0 – 100 km/h și viteză maximă de 160 km/h. Modelul cu tracțiune integrală (contribuție Subaru) are câte un motor de 80 kW (108 CP) pe fiecare punte, întreg ansamblul fiind creditat cu o putere maximă de 217,5 CP și 336 Nm. În timp ce viteza maximă rămâne la 160 km/h, accelerația 0 – 100 km/h scade la 7,7 secunde.

Volkswagen ID.Buzz

VW ID.Buzz ar trebui să fie echivalentul electric al lui VW Multivan într-o interpretare retro, care amintește de VW T1 și de statutul de cult la care a ajuns acest model în era hippie. Și se potrivește și conceptul propulsiei în spate, la fel ca la T1. Doar că acum în spate lucrează un motor electric, și nu un boxer cu patru cilindri.

Interiorul este foarte modulabil și extrem de spațios, datorită dimensiunilor mașinii. Există, pe lângă varianta de transport persoane și versiunea Cargo. Și ID. Buzz rulează tot pe platforma MEB a grupului Volkswagen, așa că are și același motor de 204 CP amplasat pe puntea spate, care trebuie să pună în mișcare circa 2,5 tone.

Urmează testele

Următorul pas este testarea acestor modele pe un traseu complex și mult mai lung decât cele din edițiile anterioare: București – Iași și retur. Ideea unui astfel de traseu, de peste 900 km, a venit ca urmare a așteptărilor tot mai mari pe care le au oamenii de la mașinile electrice, în ceea ce privește autonomia. Și în acest fel vom putea verifica nu doar autonomia, ci și infrastructura de încărcare din zona Munteniei și a Moldovei. Pe scurt, vă vom putea spune cum se simte călătoria pe distanțe lungi cu o mașină electrică, ce planificare presupune și cum afectează modul de rulare distanța pe care o poți parcurge cu un plin de baterie.

Așteptăm votul dumneavoastră!

Ca de fiecare dată, nu doar juriul își va spune opțiunea, ci și toți pasionații de mașini. Procedura este simplă. Cu un singur click aveți acces la secțiunea care vă permite să vă exprimați opțiunea.

 ➡ Votează Best Electric Car 2023! 💡

Adaugati comentariu