Advertisement

Lărgirea Centurii București
Home Infrastructură BCR a finanţat cu 2,6 mld. lei proiecte pentru reabilitarea infrastructurii rutiere

BCR a finanţat cu 2,6 mld. lei proiecte pentru reabilitarea infrastructurii rutiere

BCR a acordat, în perioada 2005 – 2015, finanţări de peste 5 miliarde lei pentru proiectele de infrastructură dezvoltate de autorităţile publice, cea mai mare parte a fondurilor – 2,6 mld. lei – fiind destinate reabilitării infrastructurii rutiere.

Potrivit băncii, o altă categorie majoră de proiecte a vizat intervenţii dedicate pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii: legături rutiere între comunităţi izolate, reparaţii ale şcolilor şi spitalelor, construcţia de locuinţe sociale, centre de asistenţă socială şi îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi, infrastructură de apă, canalizare şi managementul deşeurilor.

Aproximativ 1 miliard de lei reprezintă co-finanţări ale proiectelor realizate cu fonduri europene aferente programelor operaţionale de care a beneficiat România în perioada 2007-2013, în special prin Programul Operaţional Regional şi Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. La acestea se adaugă Programul Operaţional Sectorial Mediu (sisteme integrate de management al deşeurilor) precum şi o serie de Programe de Cooperare Transfrontalieră.

Ioana Gheorghiade, Director Executiv Sector Public şi Finanţarea Infrastructurii în cadrul BCR subliniază faptul că se impune din ce în ce mai mult dezvoltarea strategică a infrastructurii pentru transportul de mărfuri şi a celei educaţionale pentru atragerea şi păstrarea investitorilor în România.

Ioana-Gheorghiade-bcr-floteautoDacă nu se schimbă nimic în această privinţă, investiţiile se vor concentra în continuare în capitală şi în oraşele mari cu forţa de muncă calificată ori în zona de Vest cu lanţul logistic care s-a dezvoltat în acea zonă cu acces rapid la autostrăzile din Ungaria. Fără o extindere a infrastructurii interesul companiilor private se mută pe pieţele externe, iar investitorii străini vor prefera Polonia sau Ungaria. Potenţialul de dezvoltare al României este pus în pericol”, a afirmat Ioana Gheorghiade.

În ceea ce priveşte priorităţile Băncii Comerciale Române pe termen scurt şi mediu, oficialii BCR au punctat următoarele:

  • Susţinerea proiectelor co-finanţate cu fonduri europene atât cele în curs de finalizare derulate în cadrul POR 2007 – 2013 cât şi cele care urmează să fie implemenate prin programul 2014 – 2020.
  • Finanţarea dezvoltării infrastructurii sociale, educaţionale şi de transport în zonele mai slab dezvoltate ale României, în linie cu misiunea băncii de a fi aproape de comunităţile unde este prezentă.
  • Finanţarea dezvoltării infrastructurii de mediu.
  • Cooperarea între mediul privat şi public pentru dezvoltarea proiectelor esenţiale, inclusiv în format PPP.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transalpina
Infrastructură

O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit șase oferte pentru...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...