Advertisement

amenajarea trecerilor la nivel
Home Infrastructură Barierele la trecerea peste calea ferată pot deveni obligatorii

Barierele la trecerea peste calea ferată pot deveni obligatorii

Un proiect de lege aflat în dezbaterea Camerei Deputaţilor prevede instituirea, sub sancţiune contravenţională, a obligaţiei administratorului căii ferate de a instala bariere sau semibariere la trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale drumurilor internaţionale”E”, precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere.

Iniţiativa legislativă, care completează OG 43/1997 privind regimul drumurilor, este susţinută de peste 100 de deputaţi şi senatori din tot spectrul politic.

Mulţi şoferi uită faptul că trenul nu acordă „prioritate”. Din teribilism şi uneori chiar din neatenţie sunt şoferi care cred că pot trece calea ferată până să apară trenul, însă, de cele mai multe ori, se dovedeşte contrariul. De cele mai multe ori astfel de evenimente se soldează cu moartea unui om. În România. întâlnim multe drumuri internaţionale şi drumuri naţionale care sunt traversate de linii de cale ferată şi care nu sunt prevăzute cu bariere sau semibariere, ci numai cu avertizare sonoră şi luminoasă. În aceste condiţii, zeci de şoferi îşi riscă viaţa, fără să ştie în ce moment şi de unde ar apărea trenul”, spun iniţiatorii.

Proiectul a fost adoptat de Senat în decembrie 2017, iar la începutul lunii martie, deputaţii din Comisia pentru Transporturi au acordat aviz favorabil.

Conform textului adoptat de senatori, în OG 43/1997, la articolul 31, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, cu următorul cuprins:

„(3) Trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale «E», precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere.
(4) Administratorul căii ferate este obligat să asigure vizibilitatea trecerilor la acelaşi nivel cu calea ferată prin curăţarea vegetaţiei pe o rază de 150 de metri măsurată din intersecţie”.

Proiectul prevede şi sancţiuni în cazul în care sunt încălcate dispoziţiile legii. Pentru nerespectarea al. (3) amenzile sunt cuprinse între 50.000-250.000 lei, iar pentru încălcarea al. (4), între 30.000-150.000 de lei.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...