Advertisement

A7 Ploieşti-Buzău
Home Infrastructură Banca Mondială, dezamăgită de anularea proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov

Banca Mondială, dezamăgită de anularea proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov

Managerul de ţară pentru România şi Ungaria de la Banca Mondială, Tatiana Proskuryakova, s-a declarat dezamăgită de decizia Guvernului de a opri colaborarea cu instituţia financiară internaţională în pregătirea construţiei autostrăzii Ploieşti-Braşov.

„Am înţeles din presă că Guvernul nu mai vrea să continue proiectul cu Banca Mondială, ci că ar dori să îl pregătească singur. Vreau să spun că, în primul rând, sunt dezamăgită pentru că am investit foarte mult în pregătirea acestei operaţiuni şi credem că avem un plan foarte bun. Însă ce vreau să subliniez aici este faptul că proiectul Băncii Mondiale intenţiona să pregătească investiţia, nu neapărat să o finanţeze. Însă, normal, e decizia Guvernului dacă merge mai departe cu proiectul sau nu”, a spus Tatiana Proskuryakova.

Aceasta a subliniat că starea precară a infrastructurii din România se datorează şi faptului că proiectele nu sunt pregătite în mod corespunzător, un motiv pentru care absorbţia fondurilor europene a fost foarte slabă în această perioadă de programare.

„Noi am pregătim proiectul şi intenţionam să creăm un model după care România să îşi pregătească şi să finanţeze această investiţie şi alte investiţii similare”, a arătat oficialul Băncii Mondiale.

Tatiana Proskuryakova a adăugat că, pentru parteneriatul public-privat destinat autostrăzii Ploieşti Braşov, se discută despre folosirea unui studiu de fezabilitate din anul 2005 şi, în aceste condiţii, are dubii serioase că acest lucru va funcţiona.

„Studiul trebuie să fie actualizat. Pe parte de finanţare, PPP poate fi o structură bună, însă având în vedere disponibilitatea fondurilor europene planul nostru era să pregătim proiectul împreună şi apoi să-l propunem pentru a fi finanţat din fonduri structurale, care cred că ar fi fost cea mai bună alegere pentru România. Dar, desigur, având în vedere dimensiunile infrastructurii, şi România trebuie să atragă investiţii private”, a conchis oficialul Băncii Mondiale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Licitaţie pentru construcția lotului 5 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu

CNAIR a publicat în SICAP anunţul de participare aferent contractului de achiziţie...

DN 2
Infrastructură

”Undă verde” pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București între DN 2 și Autostrada A2

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile formulate în...

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Documentația pentru lotul montan Sărățeni – Joseni, parte din A8, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNAIR) a transmis, spre validare, către Agenția...

Pantelimon
Infrastructură

Viitorul nod rutier Pantelimon va realiza legătura între Autostrada București A0 și DN 3

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate necesar construirii...