Advertisement

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Autovehicule comerciale. Test cu noul Volkswagen Transporter T6 Furgon

Autovehicule comerciale. Test cu noul Volkswagen Transporter T6 Furgon

Volkswagen continuă procesul început cu Amarok şi aduce confortul şi dotările specifice autoturismelor în clasa vehiculelor utilitare, noul Transporter T6 fiind dovada perfectă în acest sens.

Modelele Volkswagen celebre din segmentul vehiculelor de pasageri precum Golf sau Beetle au un corespondent la fel de cunoscut şi în zona vehiculelor comerciale: Volkwagen Transporter. Spune „T1” oriunde în afara unei ore de fizică şi lumea se va gândi automat la o dubiţă lansată în anul 1950 care a devenit un veritabil simbol al unei generaţii.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Foto: Ovidiu Tăbăcaru

Mulţi ani mai târziu, în 2015, Volkswagen a ajuns la a şasea generaţie a lui Transporter, astfel că versatila dubiţă din Wolfsburg se cheamă acum T6. Modelul e atât de nou, încât nici măcar Wikipedia nu a apucat să-i conştientizeze prezenţa, însă noinam făcut-o şi l am luat la un test pe drumurile care ne interesează cu adevărat pe noi toţi: cele din România.

La exterior, diferenţele faţă de modelul precedent lansat în 2003 şi trecut printrun facelift în 2009 nu sunt semnificative. Fiind vorba despre un furgon, designerii nu au putut umbla decât în zona farurilor, a barei din faţă, a grilei radiatorului şi a stopurilor. Rezultatul este un van cu o eleganţă simplă, o maşină care lasă mai degrabă să vorbească fiabilitatea şi lucrurile pe care le poate face şi mai puţin aspectul exterior. Nu există artificii extravagante care, până la urmă, nici nu-şi au locul pe un autovehicul utilitar.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Bordul şi comenzile din Transporter T6 i se vor părea cunoscute imediat celui care a avut de-a face cu modele precum Polo sau Golf.

Nu acelaşi lucru se poate spune despre versiunea de top a lui T6, Multivan, care oferă chiar posibilitatea unei echipări nostalgice, cu caroseria vopsită în două culori şi cu nişte jante pline, cromate, în genul celor folosite de originalul T1.

Însă şi gama T6 Transporter poate fi declinată în mai multe moduri, existând versiunile Furgon, Kombi (un furgon cu geamuri în spate ce poate fi echipat, opţional, şi cu banchete), Kombi Doka Plus (un hibrid între furgon şi Kombi cu şase locuri şi un geam în panoul despărţitor dintre zona de marfă şi cea de persoane) şi varianta pick-up, disponibilă cu cabină simplă sau dublă şi, de asemenea, cu benă sau şasiu gol.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteautoUrmătorul pas este interiorul Transporterului T6 care impresionează încă de la început. Vizual, diferenţele de calitate dintre bordul lui T6 şi cel al unui model precum Polo sau chiar Golf sunt greu de identificat. La atingere, materialele sunt într-adevăr mai dure, dar grija faţă de finisaje se află la acelaşi nivel ridicat cum ne-a obişnuit Volkswagen în utlima vreme.

Din motive de siguranţă, toate modelele din seria T6 (Transporter, Caravelle sau Multivan) vin echipate cu un modul Bluetooth indiferent de prezenţa sau nu a unui sistem de infotainment. Maşina de test era echipată cu sistemul opţional Composition Media care cuprinde un ecran tactil cu senzor de proximitate.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteautoÎn ceea ce priveşte ergonomia, aşezarea va fi imediat familiară celor care au avut contact cu maşinile de pasageri de la Volkswagen, singura problemă fiind absenţa comenzilor de pe volan. Poziţia şoferului este foarte înaltă, lucru care conferă o vizibilitate excelentă asupra drumului. În spate e ceva mai dificil, însă, deci nişte senzori de parcare sunt indicaţi dacă maşina urmează să facă multe curse în interiorul oraşului.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Întreg interiorul lui T6 este
plin de spaţii de depozitare

Scaunele, cu o poziţie verticală, sunt confortabile chiar şi la drum lung în ciuda absenţei unor reglaje ample (se poate schimba doar poziţia spătarului şi a volanului, însă doar pe înălţime). Absenţa unui punct de sprijin pentru piciorul drept poate duce la oboseală la deplasări de durată unde genunchiul nu se poate relaxa, ci rămâne fixat mult timp deasupra acceleraţiei.

Spaţiul de pe bancheta dublă din dreapta este suficient pentru două persoane, iar întreaga cabină este presărată cu spaţii de depozitare mai mari sau mai mici şi de diverse forme: de la clasicul torpedou, la buzunarele generoase din portiere şi la decupajele din partea superioară a planşei de bord sau din plafon. Nişte acte, telefonul sau orice altceva ar putea avea la el şoferul unei astfel de maşini îşi vor găsi locul cu uşurinţă într-unul dintre spaţiile disponibile în interior.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Poziţia la volan e tipică unui furgon, adică verticală şi la înălţime

În ceea ce priveşte spaţiul pentru marfă, acesta e gândit pentru o folosire cât mai eficientă a întregului volum disponibil. Astfel, intruziunile care ar fi putut afecta forma paralelipipedică sunt minime sau inexistente, suprafaţa totală de încărcare pentru versiunea scurtă fiind de 4,3 m2, iar volumul de 5,8 m3. Volumul şi suprafaţa pot varia în funcţie de combinaţiile dintre două variabile: lungimea furgonului şi înălţimea lui. Astfel, varianta scurtă cu plafon mediu are un volum de 6,7 m3, la fel ca cea lungă cu plafon normal; versiunea lungă cu plafon mediu ajunge la 7,8 m3, în timp ce aceeaşi versiune lungă dar cu plafon înalt atinge chiar 9,3 m3. Obiectele din interior pot fi prinse în numeroasele cârlige de ancorare pentru a preveni mişcările nedorite în timpul transportului. Accesul se face facil fie cu ajutorul uşii culisante de pe partea dreaptă, fie prin spate, acolo unde există două portiere de dimensiuni egale, cu balamale. Acestea două se pot deschide până la 90 de grade faţă de spatele maşinii sau, prin apăsarea unor cleme de plastic, pot merge până la 180 sau chiar 270 de grade.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteautoÎn ceea ce priveşte motorizările, noul Transporter vine exclusiv cu unităţi cu cilindree de doi litri, fie că vorbim de motoare pe motorină sau pe benzină. Cu toate astea, există nu mai puţin de şase versiuni diferite, două TSI şi patru TDI. Pe motorină, noul T6 este disponibil cu 84 CP, 102 CP, 150 CP sau 204 CP (ultima versiune folosind un motor 2.0 BiTDI care nu e disponibil decât pe Multivan), în timp ce motorizările pe benzină au fie 150 CP, fie 204 CP. Evident, cele mai vândute vor fi motorizările TDI cu puteri cuprinse între 84 şi 150 CP, oferind cel mai bun raport performanţe/economie/ preţ de achiziţie.

autovehicule-comerciale-test-cu-noul-volkswagen-transporter-t6-furgon-floteauto
Uşa laterală culisantă are o deschidere de 1.020/1.284 mm

Maşina de test folosea motorul 2.0 TDI cu 84 de cai putere şi o transmisie manuală în cinci trepte. Puterea este livrată încă din partea de jos a plajei de turaţii, iar cutia de viteze inteligent etajată ajută maşina să se descurce fără probleme chiar şi atunci când este foarte încărcată având primele două trepte scurte şi ultima foarte lungă, pentru mersul economic la viteze mai mari.

De altfel, noul Transporter Furgon accelerează fără probleme până la viteza de croazieră pe autostradă (130 km/h), iar nivelul de zgomot la viteza asta este perfect acceptabil. Pe alt fel de drumuri ceva mai sinuoase, noul T6 se dovedeşte surprinzător de agil, singura problemă reală fiind absenţa oricărei susţineri laterale a scaunelor şi, aşa cum am mai spus, absenţa unor puncte de sprijin pentru picioare şi genunchi. În orice caz, această agilitate a lui T6 trebuie interpretată ca o măsură de siguranţă (un şasiu bine construit) ce poate scoate maşina din situaţii dificile şi nu ca o invitaţie la un stil de condus „sportiv”.

Verdict

Noul Transporter este o foarte bună exemplificare a conceptului de „eficienţă”, o maşină care nu oferă nimic din ce nu este şi util însă fără a oferi puţin, o maşină care spune ceva despre businessul celui care o foloseşte şi anume că este un business serios. Și ce proprietar de afacere nu-şi doreşte asta.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...

Software République
Vehicule comerciale uşoare

Mobilitate inteligentă de la Software République. Proiectul “U1st Vision”

Software République ne oferă o imagine a modului în care urmează să...