Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că termenul limită pentru depunerea ofertelor la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii Unirii A8 se amână până la data de 20 mai 2025.
Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractul de aproximativ 6 miliarde lei (1,2 miliarde euro) a fost stabilit după decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, care a respins contestația Kido Consult Proiect Construct.
După primirea deciziei CNSC, Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) anunțul pentru ridicarea suspendării și noul termen de depunere a ofertelor.
Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos (27 km), primul de pe Autostrada A8, are o durată de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare, respectiv 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Construcția tronsonului 1 mai include 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 de 1100 metri), 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri, 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).
Secțiunea Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni, parte din Autostrada A8, are o lungime de 89 de kilometri și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 14 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.
Cele 5 tronsoane în care este divizată construcția acestei secțiuni sunt:
- Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos (27 km);
- Tronsonului 2, Târgu Frumos – Lețcani (28,6 km);
- Tronsonul 3 Lețcani – Iași (lungime 17,7 km);
- Tronsonul 4 Iași – Golăiești (12,7 km);
- Tronsonul 5 Golăiești – Pod Ungheni (lungime 2,77 km).
CITEȘTE ȘI:
Rata anuală a inflației a fost de 4,85%, în aprilie, similar nivelului din martie
Comentați?