Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, miercuri, două oferte de la constructori din România, Bosnia-Herțegovina și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii A8.
Potrivit CNIR, ofertele au fost depuse de Asocierea SA&PE Construct – Euro Asfalt – Tehnostrade – Spedition UMB (România – Bosnia și Herțegovina) și de Asocierea Mapa – Gunal (Turcia).
Lotul 2B are o lungime de 31,5 kilometri, o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție. Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, și din fonduri de la bugetul de stat.
Lotul 2B Grințieș – Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări :
– 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
– 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)
– lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 20 de kilometri, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
– 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit, precizează CNIR.
Lotul 2B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș, conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
CITEȘTE ȘI:
Comisia Europeană alocă 1,8 mld. euro pentru stimularea competitivității industriei auto
Top 20 modele de mașini care au cel mai des kilometrajul dat înapoi. Studiu carVertical
Comentați?