Chiribiș - Biharia
Home Infrastructură Autostrada Transilvania A3. Încep lucrările pe lotul Chiribiș – Biharia

Autostrada Transilvania A3. Încep lucrările pe lotul Chiribiș – Biharia

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis Ordinul de Începere a lucrărilor pentru lotul Chiribiș – Biharia, parte din Autostrada Transilvania A3, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban.

Potrivit acestuia, execuția lotului Chiribiș – Biharia este oficial deblocată, iar execuția poate demara chiar din 24 iulie, cu aproape 6 luni înainte de termenul contractual.

Lotul 3C2, cu o lungime de 28,5 km, străbate județul Bihor și va fi realizat de asocierea Precon Transilvania – Citadina ’98 în 18 luni. Pentru a urgenta șantierul, CNIR a avizat deja un tronson prioritar de 8,5 km.

Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile (Fondul de Coeziune, Programul Transport 2021-2027), având o valoare de 785 milioane lei și o durată totală de 24 luni (6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție).

Finalizarea celor două loturi aflate deja în lucru, între Suplacu de Barcău și Biharia, va permite circulația continuă pe o distanță de 74 km – de la Nușfalău (Sălaj) până la Borș II, la granița cu Ungaria.

”Am avizat în Consiliul Tehnico-Economic al CNIR documentația pentru un tronson cu o lungime de 8,5 kilometri, accelerând, astfel, acest proiect atât de important pentru infrastructura națională și demonstrând că, atunci când și beneficiarul înțelege să facă eforturi alături de constructor, se poate deschide șantierul cu aproape o jumătate de an mai devreme față de termenul contractual. Acordăm tot sprijinul antreprenorului pentru ca, la finalul anului viitor, acest lot să fie terminat și să asigure conexiunile cu loturile în circulație ale Autostrăzii A3 de lângă Nușfalău și Borș”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în comunicat.

Pe traseul lotului 3C2 Chiribiș – Biharia vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar ca dotări va fi montat un sistem integrat ITS (Intelligent Transport System), care cuprinde: sistem de informare dinamică (VMS) – panouri electronice de afișare a informațiilor către participanții la trafic; sisteme de cântărire dinamică (WIM) a vehiculelor în mișcare; sistem de securitate – INFRA care include monitorizare infrastructura prin camere de detecție a incidentelor rutiere, montate la fiecare 2 km; sistem SPEED pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

EURO 7 obligă producătorii de anvelope să combată uzura. Rezultatul: poluare redusă, dar prețuri mai mari

 

S-a dat startul sezonului 2025 de închirieri auto! EuroCars – servicii moderne și flote variate

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Zimbor
Infrastructură

Autostrada Transilvania. Circulația pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului ar putea fi deschisă în 2026

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările au ajuns la un stadiu...

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. În 2026, se va putea circula neîntrerupt între Târgu Mureș și Zimbor

Lucrările pe cele două viaducte de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești parte...

Lețcani - Iași
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Au fost depuse 12 oferte pentru tronsonul Lețcani – Iași

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit 12 oferte la contractul...

adjud
Infrastructură

Cristian Pistol, CNAIR: Anul acesta, se va circula de la București la Adjud doar pe autostradă

Anul acesta, se va putea circula de la București la Adjud în...