Deşi Acordul de mediu pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost, în cele din urmă, emis, sectoarele care traversează munţii ar putea fi scoase la licitaţie de abia în 2020.
Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului a emis, la finalul anului trecut, documentul care permite continuarea unuia dintre cele mai importante proiecte rutiere naţionale.
În continuare, vor fi stabiliţi constructorii loturilor de la capetele autostrăzii, 1 şi 5, şi va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi construirea lotului 4. Pentru loturile 2 şi 3, care traversează munţii, licitaţiile pentru execuţie ar putea fi amânate pentru 2020.
Cele 5 loturi ale autostrăzii sunt:
- lotul 1: Sibiu-Boiţa
- lotul 2: Boiţa-Cornetu
- lotul 3: Cornetu-Tigveni
- lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeş
- lotul 5: Curtea de Argeş-Piteşti
Valoarea totală a investiţiei va depăşi 3,3 miliarde de euro, potrivit Ministerului Transporturilor.
Autostrada Piteşti – Sibiu va fi proiectată pentru o viteză de 120 km/h, limita de viteză putând creşte la 140 de km/h acolo unde relieful va permite acest lucru. Șoseaua va avea o lăţime de 26 de metri, care se va reduce la 23,5 metri în zona Defileului Oltului, pe o porţiune de 10 kilometri.
Totodată, construcţia şoselei rapide va include şi realizarea a 8 noduri rutiere. 9 tuneluri, 71 poduri, 58 viaducte şi 10 pasaje.
Pentru lucrările de construcţie autorităţile estimează că ar fi necesari 2.000 de muncitori.
Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est şi este cerută şi de către producătorul auto Dacia-Renault, cel mai mare exportator al României.
Comentați?