Advertisement

Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni
Home Infrastructură Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava, obiectiv de infrastructură ce traversează judeţele Iaşi, Botoşani şi Suceava, în valoare totală de 9 miliarde de lei, a transmis Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

„Prin realizarea acestei investiţii se asigură o cale de comunicaţie modernă realizând conexiunea între Autostrada A7 de la Bucureşti la Paşcani cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent”, menţionează MTI.

Obiectivul se identifică şi este localizat pe reţeaua primară TEN- T Core, în cadrul Master Planului General de Transport/Planul Investiţional.

Autostrada Paşcani – Suceava este amplasată pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău – Paşcani (în execuţie) şi Suceava – Siret (în proiectare) ale Autostrăzii A7. Autostrada Paşcani – Suceava va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente în zona Municipiilor Suceava şi Paşcani şi la conectivitatea la reţeaua europeană de transport TEN-T.

Au fost proiectate un număr de 72 de pasaje, poduri, viaducte şi 5 noduri rutiere:

  • Nod Rutier Tătăruşi – Heci,
  • Nod Rutier Dolhasca,
  • Nod Rutier Roşcani,
  • Nod Rutier Dumbrăveni,
  • Nod Rutier Aeroport Suceava.

Lungimea totală a traseului este de 61,971 km, fiind structurat în 2 loturi:

  • Lotul 1 – km 0+000 – km 33+000;
  • Lotul 2 – km 33+000 – km 61+971.

Conform actului normativ adoptat, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de peste 9 miliarde lei, iar sumele sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Industria auto se confruntă cu o schimbare de paradigmă odată cu apariția și creșterea vânzărilor de mașini electrice

Rata anuală a inflaţiei a coborât la 6,61% în martie 2024

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Ditrău - Grințieș
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Contract semnat pentru construcția Lotului 2A Ditrău – Grințieș

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, joi, primul contract de...

DN 73C
Infrastructură

Opt oferte pentru modernizarea Lotului 1 Curtea de Argeș – Tigveni al DN 73C

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit, marți, opt oferte...

Sărăţeni - Joseni
Infrastructură

Autostrada A8. Zece oferte pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 1C Sărăţeni – Joseni

Zece oferte au fost depuse la contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare...

Cernica - Pantelimon
Infrastructură

Autostrada A0. Lotul Cernica – Pantelimon poate fi gata în 2025 dacă sunt îndeplinit 3 condiții

Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 Cernica – Pantelimon, parte din Autostrada...