Autostrada Nordului va fi scoasă la licitaţie în 2019, promite ministrul Cuc

Anul aceasta va fi lansată procedura pentru reactualizarea studiului de fezabilitate destinat proiectului "Autostrada Nordului", respectiv, Drumul Expres "Petea - Satu Mare - Baia Mare", a anunţat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. În Parlament, proiectul de lege pentru realizarea investiţiei a fost aprobat de Senat şi intră în dezbaterea Deputaţilor.



drum

Potrivit ministrului Transporturilor, licitaţia pentru reactualizarea Studiului de fezabilitate va fi lansată în lunile iulie – august, traseul şoselei de mare viteză urmând a fi stabilit după realizarea documentului.

În paralel cu planurile Guvernului, la iniţiativa deputatului Ionuţ Simionca (PMP), Parlamentul dezbate un proiect de lege destinat aceluiaşi obiectiv, pe traseul Vama Petea-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava.

Propunerea legislativă a fost adoptată de Senat în luna aprilie 2019, urmând să intre în dezbaterea Camerei Deputaţilor, forul decizional.

„Existenţa unei autostrăzi care să lege peste 2 milioane şi jumătate de cetăţeni cu Occidentul va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung, prin creşterea conectivităţii intermodale între regiuni, accesul populaţiei şi al mediului de afaceri la reţeaua de transport şi susţinerea dezvoltării regiunilor cu potenţial de creştere economică. Un alt motiv, el însuşi suficient pentru modernizarea drumurilor, este acela că se va micşora considerabil numărul oamenilor care îşi pierd viaţa în accidente rutiere. Deşi mai rapide, drumurile vor fi şi mai sigure, orice întârziere în executarea lucrărilor putând fi considerată ca o asistare pasivă la producerea a numeroase accidente cu pierderi de vieţi omeneşti”, îşi motivează demersul deputatul Ionuţ Simionca, iniţiatorul proiectului de lege.

De altfel, acesta arată că în Master Planul General de Transport o şosea rapidă care să lege municipiu Bistriţa de Vama Petea ar putea fi realizată peste 14 ani, iar o alta care să conecteze capitala judeţului Bistriţa-Năsăud de Moldova, prin Vatra Dornei, nici măcar nu este luată în considerare.

„Dacă nu i se impune din exterior, Guvernul nu va reloca fonduri pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere din judeţul Bistriţa-Năsăud, acesta fiind astfel condamnat la stagnare economică şi, în timp, chiar la declin, datorită lipsei de conectivitate rutieră”, conchide deputatul Ionuţ Simionca.

În Master Planul General de Transport al României este prevăzută realizarea drumului expres Turda-Dej-Bistriţa-Baia Mare-Satu Mare-Halmeu, cu o lungime de 320,2 km şi o valoare estimată a lucrării de 1,7 miliarde de euro (fără TVA).

 

CITEŞTE ŞI:

 

Adaugati comentariu