Autostrada Lugoj-Deva. A început expertiza CNAIR pe Lotul 3

Compania Naţională de Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) derulează o expertiză tehnică pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, între localităţile Ilia şi Holdea, traficul urmând a fi deschis doar după remedierea defecţiunilor constatate.



lotul 3

Prezent pe pe şantierul Lotului 3, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că expertiza ar putea fi finalizată până la sfârşitul lunii septembrie, moment în care se vor cunoaşte atât soluţiile de remediere cât şi fondurile necesare „pentru a pune în siguranţă această autostradă”.

De altfel, aflat la faţa locului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat asigurări că se doreşte deschiderea lotului 3 într-un termen cât mai scurt.

„În momentul de faţă aşteptăm expertiza să vedem ce avem de făcut pentru a remedia problemele care, parte din ele, pot fi remediate sub trafic. În acest sens, sub nicio formă compania nu va ţine închisă autostrada, nicio secundă”, a declarat ministrul Transporturilor.

Însoţit de reprezentanţii CNAIR, Răzvan Cuc a inspectat toate punctele critice unde au fost găsite deficienţe ale constructorului pe acest tronson de autostradă, fiind evidenţiate 48 dintre acestea, de la probleme în evacuarea apelor, probleme de structură şi până la o fisură prezentă în zona nodului de la Holdea.

„Nu pot admite ca în condiţiile în care nici nu am dat în trafic această autostradă, deja să apară fisuri, să avem ravenări, să avem probleme la captarea şi la drenarea apelor din corpul autostrăzii şi, mai grav, să nu fie pus în operă ceea ce trebuia de la bun început”, a afirmat ministrul Cuc, care a adăugat că o problemă gravă este la nodul Holdea, unde crăpătura care a început să-şi facă apariţia, la începutul săptămânii trecute, ia amploare.

Potrivit acestuia, CNAIR are viraţi în cont aproape 90 de milioane de lei, bani luaţi de la constructorul spaniol al lotului 3 pentru lucrările executate cu deficienţe.

Reamintim că CNAIR a reziliat, la finalul lunii august, contractul Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, deşi stadiulrealizării a ajuns la 95,5%.

Neînţelegerile dintre autorităţile române şi constructorul lotului, au apărut în momentul în care ministrul Transporturilor a cerut firmei spaniole Comsa să ofere o garanţie a lucrărilor de 10 ani, în loc de 4 ani, aşa cum este stipulat în contractul iniţial.

„Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de a nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj”, afirma în luna august 2019 ministrul Cuc.

Tot atunci, acesta susţinea că autostrada Lugoj – Deva ar putea fi deschisă traficului până la finalul lunii septembrie, iar problemele de execuţie indentificate până în prezent ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţiei. Acum, însă, situaţia s-a complicat, iar până la finalul lunii septembrie este aşteptat doar rezultatul expertizei.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

 

CITEŞTE ŞI:

 

Adaugati comentariu