Autostrada de Centură București: Partea de sud va fi gata în 2023, iar cea de nord, în 2024

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, estimează că, pentru Autostrada de Centură București, partea de sud va fi finalizată în 2023, iar partea de nord, în 2024. În prezent, lucrările au început doar pe un singur lot din șapte.
Autostrada de Centură București

”Este foarte importantă realizarea Autostrăzii de centură, nu numai pentru Bucureşti, ci şi pentru România, deoarece acest obiectiv este parte integrantă a Coridorului 4 Pan-European. Ne-am propus ca până în 2023 să finalizăm partea de sud a Inelului de Autostradă, cei 52 de km, iar pentru partea de nord, după ce semnăm celelalte 3 contracte, să finalizăm şi acest segment până în 2024. Este clar că anul 2020 este anul investiţiilor şi mai ales al investiţiilor în autostrăzi”, a menționat Lucian Bode.

Acesta a fost prezent pe lotul 2 de pe semi-inelul de sud, unde reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au înmânat Ordinul de începere a lucrărilor pe cei 14,6 km din secţiunea 2 a acestui lot, astfel încât întregul tronson este în faza de execuţie.

Pentru partea de sud a Autostrăzii de Centură, Ordinul de începe a lucrărilor pentru lotul 1 va fi dat în luna noiembrie, însă pentru lotul 3, documentația tehnică nu a fost finalizată, deci lucrările nu pot demara.

„Din păcate pe lotul 3 sunt nemulţumit, pentru că nu avem un antreprenor serios, pe care CNAIR l-a şi penalizat. Din această cauză nu avem nici documentaţia aferentă pentru acest lot, astfel încât să poată începe lucrările pe toţi cei 52 de km din Centura de sud a Bucureştiului”, a arătat ministrul Transporturilor.

Pentru partea de nord de pe Autostrada de Centură București, Lucian Bode a menționat că un contract de proiectare şi execuţie este semnat (lotul 4), două loturi sunt în contestaţie (loturile 1 și 3), iar celălalt lot este în procedura de reevaluare a ofertelor (lotul 2).

Autostrada de Centură Bucureşti face parte integrantă din Coridorul Pan- European numărul IV, care traversează România de la Vest la Est, pe direcţia Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa.

 

CITEȘTE ȘI:

Autostrada București-Brașov. Cine va realiza documentația tehnică pentru Nodul Rutier ”Comarnic Nord”

Și vehiculele lente pot fi înmatriculate la RAR. Care sunt acestea

Pandemia a schimbat preferințele de mobilitate, maşina personală redevine opțiunea principală

 

 

Adaugati comentariu