Autostrada Orăștie – Sibiu este în pericol de a fi îngropată

Pe data de 31 ianuarie, Comisia de Inspecție Tehnică pentru lucrările exectuate la Autostrada Orăștie - Sibiu s-a deplasat pe teren între km 43+855 și km 65+965 pentru a monitoriza întregul lot (Lotul 3), pentru a consemna starea lucrărilor.

În conformitate cu Decizia Directorului General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă, această comisie va consemna starea lucrărilor executate la obiectivului mai sus menţionat. Eventualele defecte consemnate vor fi prezentate conducerii companiei astfel încât deciziile acesteia să poată asigura siguranţa traficului pe acest lot.

De asemenea, CNAIR SA a întreprins următoarele demersuri:

  • Solicitare Raport către Inginerul Rezident privind stabilitatea la acţiuni statice şi dinamice dar şi la nivelul siguranţei circulaţiei aferente lucrărilor executate la nivelul întregului LOT 3 Sibiu – Orăştie;
  • A fost urgentată problema monitorizării lucrărilor executate la nivelul ,,gropii” respectiv la km 259.36 şi km 268.81. Astfel, în data de 28.01.2017 a fost realizată cea de-a doua citire în cadrul monitorizării, citire necesară pentru stabilirea existenţei sau nu a unor probleme. Urmează să fie întocmit un raport de către Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, cea care se ocupă de monitorizare;
  • A fost demarată în regim de urgenţă procedura pentru achiziţia serviciilor de realizare Expertiza Tehnică a întregului Lot 3 Sibiu – Orăştie (inclusiv punctele de interes Dealul Bucium şi Viaduct Aciliu).

Problemele respectivului tronson au fost semnalate mai de mult în media și pe mai multe site-uri. Acestea sunt legate de Dealul Bucium, din zona localității Aciliu, care alunecă spre autostradă. Surparea acestuia este vizibilă în mai multe fotografii și filmări. Deși inițial constructorul a propus efectuarea unui tunel prin deal, costurile mai mari au făcut ca decizia să conducă la o tăiere a dealului și traversarea cu autostrada. Doar că pământul, în acea zonă, nu este suficient de stabil și o parte din deal deja a început să se scurgă spre autostradă. Efectele acestui fenomen ar putea fi catastrofale, mai ales dacă ar surprinde un moment mai aglomerat al autostrăzii. În urma precipitațiilor din toamnă și de la începutul anului, alunecările au devenit tot mai evidente iar, odată cu dezghețul din primăvară, situația s-ar putea agrava.

Primele probleme la Autostrada A3 au apărut imediat după inaugurare când un tronson a trebuit închis din cauza surpării unei porțiuni. Acea problemă a fost remediată, dar specialiștii de la Asociația Construim România sunt de părere că sunt doar o rezolvare temporară și că este doar o chestiune de timp până când dealul se va porni și va acoperi toată autostrada și pe oricine se va afla pe ea atunci.

O filmare din dronă, din luna ianuarie, arată proporțiile alunecării de teren care, deja, este vizibilă cu ochiul liber. Alunecările sunt de câțiva metri pe an și nu de milimetri după cum s-a susținut de către reprezentanții CNADNR anul trecut.

O parte din fotografii sunt preluate de la Asociația Română Construim România.

Adaugati comentariu