Proiectul Autostrăzii A13 Brașov – Bacău avansează odată cu depunerea documentației pentru emiterea Certificatelor de Urbanism. În urma actualizării traseului, în cadrul contractului pentru Studiul de Fezabilitate, compania Consitrans a depus la Consiliile Județene Brașov, Covasna și Bacău cererile pentru emiterea acestor certificate.
Noua variantă de traseu, propusă ca urmare a constrângerilor identificate, modifică traseul cu aproximativ 12 kilometri și prevede proiectarea unui tunel cu o lungime de 600 de metri în zona protejată Dealul Cetății-Lempeș.
Pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate se efectuează investigațiile geotehnice în zona municipiului Onești (județul Bacău). Lungimea totală de foraj este de 13411 metri liniari reprezentând 43% din totalul estimat.
Lungimea estimată a traseului care se desfășoară în județele Brașov, Covasna și Bacău este de 160 – 170 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024.
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa de proiectare și execuție. Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fără TVA), iar Consitrans trebuie să predea 5 tipuri de documente: Studiul și Proiectul Geotehnic, Studiul Topografic, Studiul Arheologic, Documentația de mediu (Acord de Mediu) și Studiul de Fezabilitate final.
Sectorul Brașov – Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei A7.
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030.
CITEȘTE ȘI:
Circulație suspendată temporar pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, în data de 4 noiembrie
Afacerile din transporturi au scăzut cu 0,5% în primele 8 luni din 2025







Comentați?