Aurelia Leoveanu, RCI Romania: 2015 va fi caracterizat de prudenţă în ceea ce priveşte ciclul de reînnoire al flotelor

Filiala de leasing operaţional a RCI România a înregistrat, în primele 10 luni, o creştere de 48% faţă de aceeaşi perioadă din 2013. Pentru directorul general al companiei, Aurelia Leoveanu, explicaţia constă în faptul că societăţile mici şi mijlocii au realizat că, pentru a se putea focaliza pe afacerea de bază, este mai util să îşi externalizeze flota auto.



Cum se poziţionează RCI Romania pe piaţa românească a finanţărilor de vehicule?

Pentru RCI Romania, anul 2014 a fost unul în care volumul total de finanţări a crescut semnificativ. În primele 10 luni, am înregistrat o creştere de două cifre a numărului total de finanţări faţă de aceeaşi perioadă din 2013, iar pe segmentul de leasing operaţional am înregistrat o creştere de 48%.

Care sunt provocările momentului pentru compania pe care o conduceţi?

Provocările constau în creşterea constantă a volumului de noi finanţări într-o manieră prudentă şi sănătoasă, precum şi identificarea şi promovarea soluţiilor de finanţare moderne şi adaptate nevoilor clientului.

 Aveţi un segment de clienţi strategici, cum ar fi IMM-urile sau marile corporaţii ori societăţile care au un parc auto de o anumită dimensiune?

Nu ţintim un anumit segment de clienţi. Misiunea noastră este de a oferi soluţii de finanţare adaptate tuturor clienţilor mărcilor Dacia, Renault şi Nissan. În portofoliul nostru predomină IMM-urile, însă gestionăm şi clienţi cu mari parcuri auto, de sute de autovehicule.

La nivelul pieţei, credeţi că avansul de două cifre al volumului de finanţări noi se va tempera anul viitor?

Previzionăm pentru 2015 o stabilizare a volumului de noi finanţări.

Care sunt sectoarele din economie care generează cele mai multe solicitări de finanţare de la RCI Romania?

Dacă vorbim de IMM-uri, predominante sunt activităţile de comerţ şi servicii. Însă, în sectorul flotelor mari, sunt predominante companiile de distribuţie, industria farmaceutică, agricultură şi telecomunicaţii.

Planuri ample de reînnoiri ale flotelor nu au mai fost înregistrate din 2008, anul de debut al crizei. Credeţi că această stare de fapt este pe cale să se schimbe?

Într-adevăr, prefigurăm ca şi anul 2015 va fi unul caracterizat de prudenţă în ceea ce priveşte ciclul de reînnoire al flotelor. Cu toate acestea, suntem încrezători că mărcile Dacia, Renault şi Nissan vor convinge cea mai mare parte a clienţilor de flote, atât prin gama de produse, cât şi prin soluţiile de finanţare oferite de RCI.

 Cum corelaţi componenta calitativă a afacerii unui eventual client cu istoricul financiar al companiei acestuia, un istoric afectat de criză? În acest context, credeţi ca produsul de leasing financiar este mai flexibil decât un credit bancar?

Este foarte importantă sănătatea financiară a afacerii în perioada de criză, ţinând cont, bineînţeles, de sectorul de activitate în care funcţionează; sunt sectoare mai mult sau mai puţin afectate de criză, însă cel mai important aspect este istoricul comportamentului de plată vis-a-vis de alţi finanţatori în această perioadă. O societate care a reuşit să aibă o trezorerie sănătoasă într-o perioadă dificilă a pieţei, cu siguranţă va rezista şi în continuare.
În ceea ce priveşte componenta mai flexibilă şi utilă a segmentului de leasing financiar, este de menţionat faptul că acest tip de finanţare gestionează şi o parte a serviciilor care, în cazul creditului bancar, revin clientului: asigurările RCA şi CASCO, serviciile de înmatriculare, precum şi alte servicii ataşate solicitate de client. Finanţarea în leasing financiar oferă o structură integrată: produs şi servicii, astfel încât clientul să poată gestiona mai facil flota din dotare.

Din punctul de vedere al portofoliului RCI Romania, care ar fi tipurile de companii care preferă achiziţia de autovehicule prin leasing financiar şi, în acelaşi timp, care sunt cele care preferă finanţarea prin leasing operaţional?

Produsul de leasing financiar este destinat companiilor de orice dimensiune ce sunt interesate de dobândirea proprietăţii autovehiculelor la finalul contractului. Leasing-ul operaţional este destinat cu precădere companiilor interesate doar de utilizarea autovehiculelor. Leasingul operaţional permite ca în chiria lunară să fie incluse toate costurile asociate utilizării autovehiculelor (contracte de întreţinere, hotel de pneuri, auto de înlocuire, carduri de carburanţi, asistenţă rutieră, etc) şi de asemenea permite clienţilor un acces mai facil la autovehicule noi/moderne, plus eliminarea riscurilor asociate valorii reziduale.

Care ar fi motivele pentru care societăţile mici şi mijlocii nu solicită finanţări prin leasing operaţional? Nu sunt încă sensibile la TCO sau la serviciile de management al parcului auto, pentru ele cel mai important aspect fiind preţul tranzacţiei?

În cazul RCI Finanţare, segmentul de leasing operaţional a înregistrat o creştere de 48% la 10 luni în 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Explicaţia este că societăţile mici şi mijlocii au realizat că, pentru a se putea focaliza pe afacerea de bază, este mai util să îşi externalizeze flota auto contra unei chirii lunare care să acopere serviciile auto curente.

Aveţi structuri sau consilieri specializaţi în cadrul companiei pe care o conduceţi, destinate exclusiv clienţilor IMM?

Activitatea de finanţare se derulează printr-o reţea de agenţi autorizaţi cu acoperire naţională, cu personal experimentat în domeniul finanţării autovehiculelor către toate tipurile de clienţi: IMM, flote, persoane fizice, etc.

Cum priviţi 2015 din punctul de vedere al portofoliului RCI Romania de clienţi persoane juridice?

În 2015 ne propunem continuarea creşterii volumului de finanţări atât pe segmentul de conturi mari, cât şi pe cel al IMM-urilor. De asemenea, ne preocupă îmbunătăţirirea fluxurilor interne de lucru, dezvoltarea de soluţii informatice şi continua modernizare a gamei de produse şi servicii.

 

RCI (Renault Credit International) este componenta grupului Renault care sprijină vânzările grupului peste tot în lume. În România, RCI este alcătuită din trei filiale: RCI Leasing Romania IFN pentru leasing financiar, RCI Finanţare Romania pentru leasing operaţional sau credit şi RCI Broker de Asigurare pentru asigurările încheiate pentru contractele de leasing auto prin RCI. Pe piaţa din România, RCI a intrat la începutul anului 2002.

 

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, decembrie 2014)

 

Adaugati comentariu