Din luna februarie 2018, Comisia de verificare a dreptului de proprietate ori a altui drept real asupra terenurilor
din zona de construcţie a Pasajului Domneşti a început emiterea proceselor verbale şi a Hotărârilor de
despăgubire.
Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, în prezent se avizează la Oficiile de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară din Bucureşti şi Ilfov documentaţiile cadastrate individuate, aproape jumatatea dintre
acestea fiind deja eliberate.
Configurat sub forma de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea – DJ 602 şi Centura Bucuresti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.
La începutul lunii ianuarie 2018 a fost emis Ordinut de începere a contractului privind proiectarea investiţiei,
durata acestor servicii fiind de 90 de zile.
Proiectul este estimat la 91,55 milioane lei, fără TVA, durata contractului fiind de 51 de luni, dintre care 3 luni
proiectare, 24 luni execuţie si 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Pasajul va fi realizat de asocierea Straco Grup – Comnord – Specialist Consulting, finanţarea fiind asigurată
din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Imfrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
Configurat sub formă de sens giratoriu, pasajul va fi construit la intersecţia dintre strada Prelungirea Ghencea
— DJ602 şi Centura Bucureşti şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.
Lucrările de artă prevăzute în proiect sunt grupate în trei mari categorii:
- pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului Bucureşti şi CF pe strada Prelungirea Ghencea şi DJ 602;
- pasaje pe şoseaua de centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecţia giratorie denivelată;
- intersecţie giratorie denivelată propriu-zisă.
Sunt prevăzute şi două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte şi de alta a
rampei dinspre Bucureşti a pasajului de pe Prelungirea Ghencea — DJ 602 şi altul la rampa dinspre Domneşti.
Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecţii giratorii amplasate la baza rampelor.
În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte şi de alta a şoselei de centură două scări
metalice identice. Poziţionarea acestor scări este sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea şi DJ 602, iar la partea
superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj.
Scările au o înălţime totală de 10 metri şi sunt proiectate în două rampe cu podeste intermediare. Sunt realizate
pe o fundaţie din beton armat şi au suprastructura din stâlpi din profile metalice, ranforsaţi cu contravânturi şi
vanguri protejate anticoroziv prin zincare termică. Treptele sunt realizate din grătare metalice prinse cu
şuruburi de înaltă rezistenţă de vangurile laterale. Balustrada este, de asemenea, din profile metalice protejate
anticoroziv şi are o înălţime de 1,10 metri.
Comentați?