Advertisement

poduri
Home Infrastructură Astăzi va fi deschis circulaţiei noul pod rutier de la Agigea

Astăzi va fi deschis circulaţiei noul pod rutier de la Agigea

Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” Constanţa a anunţat că podul rutier de la Agigea (km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră) va fi deschis circulaţiei luni, 19 octombrie 2015, la ora 8. Podul face legătura între DN 39 şi autostrada A4, evitând trecerea prin localităţile Lazu şi Agigea.

Tot de la această dată va fi deschis traficului şi accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanţa, pe ambele sensuri.

Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, în prezent fiind îndeplinite condiţiile pentru demararea etapei de recepţie la terminarea lucrărilor.
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre — Marea Neagră este o investiţie de aproximativ 28 de milioane de euro, realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanţa, 70% din investiţie fiind asigurată din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea şi elimină tranzitul rutier greu de la porţile 7 şi 10B ale portului, prin municipiul Constanţa.

Întreaga construcţie este proiectată precum cel mai mare pod susţinut de cabluri din oţel (hobane) din România, cu înălţimea maximă de 65 de metri şi deschiderea maximă de 200 de metri între piloni. Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, este de 2,5 kilometri.

Podul este susţinut de 16 piloni, pilonul principal de susţinere a căii de rulare având 116 metri înălţime. Toate componentele metalice, 18 tronsoane şi patru stâlpi de susţinere au însumat peste 3.200 de tone de tablă specială, debitată şi sudată într-o cale rutieră cu lungimea de 280 de metri şi lăţimea de aproape 17,5 metri, construită în totalitate în Portul Agigea, pe şantierul Companiei TIGITRANS.

Construcţia, adjudecată prin licitaţie la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns să coste în final peste 28 de milioane de euro, fiind necesară şi modificarea proiectului iniţial, întocmit în anul 2005.

Investiţia este realizată din fonduri structurale prin Programul Operaţional Sectorial (POS) — Transporturi fiind inclusă în cadrul proiectului „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara Axelor Prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport”.

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...