În 2024, cererea de soluții flexibile de mobilitate este în creștere, în contextul în care oamenii lucrează mai puține zile acasă decât în 2022, arată studiul privind mobilitate a angajaților, realizat de Observatorul Arval pentru Mobilitate împreună cu compania de cercetare a pieței Ipsos.
Employee Mobility Survey 2024 evidențiază cele mai bune practici și așteptările angajaților cu privire la ofertele de mobilitate ale companiei lor. Potrivit studiului, numărul mediu de zile în care angajații lucrează de la distanță în 2024 este de 1,7, ceea ce este cu 0,2 zile mai mic decât în 2022. Procentul de angajați care lucrează de la distanță cel puțin o zi rămâne același ca în 2022, de 60%.
Potrivit sondajului, mașina rămâne alegerea dominantă pentru angajați, atât pentru navetă, cât și pentru călătorii de afaceri. Astfel, 70% dintre călătoriile de afaceri și 71% dintre deplasările tip navetă sunt făcute cu mașina.
În plus, timpul de navetă a crescut din 2022, în pofida distanțelor similare pentru călătoriile acasă – muncă, 42% dintre respondenți declarând că timpul de navetă este mai mare de 30 de minute (în creștere cu 4 pp față de 2022). Acest lucru are loc într-un context în care distanța medie nu s-a schimbat semnificativ (59% angajați care locuiesc la mai puțin de 20 km și 41% la mai puțin de 10 km) în toată Europa, cu o singură excepție – Franța – în care atât distanța, cât și timpul de navetă au crescut.
Doar 10% dintre angajați călătoresc pentru afaceri cel puțin o dată pe săptămână, față de 16% în 2022.
De asemenea, angajații sunt mai mulțumiți de serviciile de mobilitate oferite de companiile lor. Jumătate dintre aceștia declară că sunt mulțumiți de oferta de mobilitate a companiei lor, o creștere de 5 pp față de 2022. Acest lucru este parțial stimulat de ponderea mai mare a companiilor care oferă o soluție de mobilitate – de la 59% în 2022 la 65% în 2024, cu o rată de utilizare de 78%.
Deși majoritatea angajaților încă preferă să călătorească cu mașina, utilizarea individuală a mașinii a scăzut de la 49% la 47%. Între timp, utilizarea trenurilor a crescut cu 2 pp, până la 32%. Utilizarea altor mijloace de transport, cum ar fi bicicletele, rămâne destul de limitată, conform sondajului. Dintre angajații care folosesc o mașină, 47% folosesc o mașină individuală și 23% apelează la car sharing.
Disponibilitatea și utilizarea soluțiilor de mobilitate variază în funcție de țară, Franța, Germania, Belgia și Țările de Jos conducând în topul ofertelor de mobilitate inteligentă. Dintre cei 2.900 de angajați chestionați, 62% au declarat că ofertele de mobilitate sunt un factor important în alegerea unei companii pentru care să lucreze.
”Aceste date prezintă o narațiune convingătoare pentru corporații: adoptarea soluțiilor de mobilitate nu este doar o tendință, ci un imperativ strategic. Pe măsură ce navigăm într-o nouă eră a dinamicii corporative, Employee Mobility Survey 2024 oferă un mesaj clar: investiția în soluții de mobilitate este un pas decisiv către dezvoltarea unei forțe de muncă satisfăcute și asigurarea unui avantaj competitiv în atragerea talentelor. În cele din urmă, a face alegerile potrivite pentru angajați și a oferi soluții care să răspundă nevoilor acestora va aduce diferențierea cheie”, a conchis Oana Duma, șeful Observatorului Arval pentru Mobilitate.
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din comerțul auto-moto, în creștere cu 2,5% în primele 7 luni
Germania face o ultimă încercare pentru a bloca taxele vamale pentru mașinile electrice din China
Comentați?