APIA: Piața auto a scăzut în primele 9 luni cu 32,3%

Piața auto din România a înregistrat o scădere de 32,3% în primele nouă luni ale anului comparativ de aceeaşi perioadă din 2019, în schimb vânzările de automobile electrice (BEV, PHEV) au crescut cu 59,6% față de intervalul similar din 2019, arată datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
Piața auto

Topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, la nouă luni, de Dacia, cu 27.693 unităţi, urmată de Volkswagen (7.733), Renault (7.514), Ford (6.674), Skoda (6.615) şi Hyundai (5.119).

În luna septembrie 2020, autoturismele (care reprezintă circa 85% din total) au înregistrat un volum de 10.778 de unităţi, cu 81,8% mai mare decât în luna similară din 2019, în timp ce după primele nouă luni, totalul ajunge la 83.628 de unităţi, în scădere 31,8% în raport cu perioada similară din anul precedent.

Datele APIA privind piața auto arată că, în intervalul ianuarie – septembrie 2020, cel mai bine s-a vândut Dacia – cu 26.149 de unităţi (-29,6% faţă de 2019, cotă de piaţă 31,3%). Pe locurile următoare se clasează Skoda – cu 6.615 de unităţi (-31,1% şi o cotă 7,9%), Volkswagen – cu 6.569 de unităţi (-20,7% şi o cotă 7,9%), Renault – cu 6.299 de unităţi (-39,8% şi o cotă 7,5%) şi Hyundai – cu 5.119 de unităţi (-14,5%, cotă de piaţă 6,1%).

Totodată, pe modele, cu cele 12.133 de unităţi înmatriculate din ianuarie şi până în septembrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 39,8%, comparativ cu cifrele de anul trecut, urmată de Dacia Sandero (6.475 unităţi, -0,6%), Dacia Duster (6.019 unităţi, -26,9%), Renault Clio (2.747 unităţi, -37,1%) şi Skoda Octavia (2.241 unităţi, -40,3%).

În funcţie de tipul de combustibil, în luna septembrie a acestui an, ponderea autoturismelor diesel pe piața auto rămâne la un nivel redus (21,2%) deşi, pe ansamblul perioadei, acestea înregistrează o creştere a cotei de piaţă, respectiv 27%, comparativ cu 26%, cât se înregistra în 2019. La rândul lor, autoturismele pe benzină consemnează o scădere de 3,3 puncte procentuale pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2020, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, însă deţine cea mai mare pondere în piaţă, respectiv 66,6% din total.

După primele nouă luni,vânzările autoturismelor electrice 100%, hibride plug-in şi hibride înregistrează un volum în creştere cu 8,6%, comparativ cu perioada similară din 2019. Pe subcategorii, vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, în timp ce maşinile hibride plug-in înregistrează un salt de 141,3%, la nivel comparativ.

Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse cele mild hibrid) consemnează, după primele nouă luni, o evoluţie negativă (-8,2%).

Preferinţele românilor pentru mărcile electrice (100% şi hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul „Rabla Plus”, au în prim plan Renault (360 unităţi), Skoda (329), Volkswagen (204), Hyundai (186) şi BMW (170).

La nivel naţional, cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul de 45% revenindu-le persoanelor fizice.

 

CITEȘTE ȘI:

EAV 2Cubed, campionul livrărilor la domiciliu (video)

Modul în care un cip semiconductor Bosch revoluționează navigația

Topul sectoarelor economice. Activitatea de transport, pe primele locuri

 

Adaugati comentariu