Autoritatea de Supraveghere Financiară a desfăşurat un nou exerciţiu mystery shopping referitor la modalitatea de comercializare a poliţelor RCA în mediul on-line. În acest sens, au fost vizate mai multe pagini de internet aparţinând intermediarilor de asigurări care comercializează RCA.
Rezultatele acestui exerciţiu arată că accesând paginile de internet ale diferiţilor intermediari în asigurari, sunt generate preţuri diferite pentru poliţa RCA oferită de aceeaşi societate de asigurare. În acelaşi timp, au fost identificate anomalii şi în ceea ce priveşte încadrarea în clasa de asigurare bonus-malus, oferta de preţ neţinând cont de acest criteriu.
„Aducem în atenţie tuturor consumatorilor că preţul poliţei RCA ofertate de acelaşi asigurător la o anumită dată, pentru aceeaşi perioadă, pentru acelaşi asigurat şi acelaşi vehicul nu poate diferi, aceasta neputând fi comercializată la preţuri diferite. De asemenea, există obligaţia ca preţul poliţelor RCA să aibă în vedere aplicarea sistemului bonus-malus. ASF pune la dispoziţia consumatorilor informaţii despre acest sistem”, arată reprezentanţii ASF
Aceştia recomandă tuturor consumatorilor de produse de asigurare RCA verificarea clasei bonus-malus la achiziţionarea unei poliţe RCA şi a încadrării corecte în acea clasă.
Totodată, pentru verificarea primei de asigurare, ASF consideră că este necesară consultarea mai multor pagini de internet care asigură vânzarea on-line a poliţelor RCA.
Comentați?