Gefco Group, jucător global în logistica industrială şi lider european în industria automobilelor, a generat o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro în 2016, reprezentând o creştere de 1,3 % faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Potrivit rezultatelor financiare anunţate de companie, indicele EBITDA a crescut la 172,8 milioane de euro, reprezentând o creştere de 32,1% comparativ cu 2015. reprezentanşii GEFCO Group, spun că această îmbunătăţire semnificativă a profitabilităţii este rezultatul politicii proactive a grupului în scopul de a optimiza achiziţiile şi a continua reducerea costurilor fixe. Acest lucru este în concordanţă cu planul de performanţă iniţiat la mijlocul anului 2014 în favoarea unei mai mari flexibilităţi a costurilor şi a modelului de business „asset-light” (strategia activelor de bază).
Factorii-cheie în această creştere sunt centraţi pe dezvoltări în strategia de business a GEFCO, concentrându-se pe flexibilitatea costurilor şi excelenţa operaţională, precum şi pe o politică de intensificare a investiţiilor. Aceste axe, împreună cu implicarea şi performanţa echipelor comerciale, au întărit poziţia pe care grupul o ocupă în top zece integratori logistici europeni şi poziţia de lider global în logistica vehiculelor finite (FVL).
2016 a fost un an excelent pentru grupul GEFCO, rezultatele sale din 2016 confirmă alegerile noastre strategice în materie de abordare comercială precum şi excelenţa operaţională a companiei. Aceste rezultate reflectă capacitatea noastră de a adăuga valoare în fiecare etapă a lanţului de aprovizionare a clienţilor noştri industriali, îmbunătăţind competitivitatea acestora. În plus, după ce am redefinit oferta noastră de piaţă, am avut plăcerea de a ne extinde amprenta industrială cu clienţi noi şi în acelaşi timp să consolidăm parteneriatul cu clienţii noştri vechi”, a subliniat Luc Nadal, preşedinte al Consiliului de Administraţie al grupului.
Diversificarea – un catalizator pentru creştere
Înfiinţat pentru a răspunde provocărilor logistice din cadrul industriei de automobile, GEFCO este partenerul de logistică al unora dintre cei mai importanţi producători şi furnizori industriali din lume în gestionarea şi optimizarea lanţurilor lor de aprovizionare complexe. În 2016, au fost semnate noi acorduri cu Renault Nissan, VWG Audi, TOYOTA, BMW şi Talgo.
În plus, grupul a încheiat şi un acord exclusiv, în valoare de 8 miliarde de euro, cu PSA Group, pentru dezvoltarea şi implementarea logisticii globale şi a soluţiilor de transport pentru cele trei branduri: Peugeot, Citroën şi DS. De asemenea, acordul include managementul şi optimizarea întregului lanţ de aprovizionare, de la aprovizionarea cu componente pentru producţie şi uzinele de asamblare până la distribuirea vehiculelor finite şi a pieselor de schimb.
În conformitate cu strategia de diversificare, GEFCO a semnat în 2016 noi contracte şi cu clienţii implicaţi în diferite sectoare, cum ar fi echipamente High Tech şi Home (Whirlpool, TPV Technology) şi Marketline Life Science & Healthcare (Zentiva, Artsen Zonder Grenzen (Médecins Sans Frontière), Netherlands, CEVA Santé Animale Romania).
Expansiune globală
Cu o reţea internaţională, care acoperă 300 de locaţii, GEFCO oferă soluţii de logistică personalizate pentru a sprijini dezvoltarea clienţilor săi internaţionali.
În 2016, integrarea cu succes a IJS Global, o companie olandeză specializată în Freight Forwarding, a intensificat prezenţa GEFCO la nivel mondial, precum şi oferta sa în cele mai mari zone de Freight Forwarding din lume în China, Asia de Sud şi Australia, pe lângă SUA.
Cumpărarea IJS Global a permis grupului să crească numărul de filiale la 45 şi să ofere clienţilor săi industriali o ofertă logistică globală pe cinci continente. În plus, deoarece compania olandeză este specializată în transportul de produse farmaceutice, high-tech şi aerospaţiale, această achiziţie a accelerat, de asemenea, diversificarea portofoliului clienţilor.
Prezent în 150 de ţări, GEFCO este unul dintre primele 10 grupuri europene de top. A realizat o cifră de afaceri de 4,2 de miliarde Euro în 2016 şi are 12.000 de angajaţi. Cu peste 300 de afaceri locaţii la nivel mondial, compania îşi desfăşoară activităţile pe cele cinci continente.
Comentați?