Advertisement

Baterie acumulator EV
Home Piaţa auto Flotă verde Acumulatorul fără nichel și cobalt ar putea apărea foarte curând

Acumulatorul fără nichel și cobalt ar putea apărea foarte curând

O echipă din Japonia a dezvoltat o baterie pentru autovehicule electrice care va reduce semnificativ prețul acestora. Marele secret este construcția fără nichel și cobalt, două materiale extrem de rare și scumpe.

Echipa în cauză lucrează la Universitatea din Yokohama, iar marea descoperire afectează electrozii bateriilor Li-ion. Japonezii au realizat electrozi care renunță la cele mai scumpe materiale, nichel și cobalt, înlocuindu-le cu titan și magneziu, dar care, paradoxal, astfel își cresc performanțele.

”Și titanul, și magneziul sunt materiale pe care le găsim din abundență, și astfel putem construi baterii ieftine, fără nichel și cobalt, materiale folosite la actualele vehicule electrice. și să realizăm electrozi foarte performanți cu ele”, spune liderul echipei, profesorul Naoaki Yabuuchi.

Iar cum prețul bateriei unui vehicul electric reprezintă o treime din costul total de achiziție, sunt mari șanse ca prețul mașinii să scadă semnificativ.

Acumulatorul fără nichel și cobalt

Rolul electrozilor este crucial: să păstreze bateria încărcată și să-i permită să se descarce eficient pentru a alimenta un consumator – în cazul de față motorul și subansamblele mașinii electrice. Studiile de până acum arată că o combinație precum cea studiată de japonezi ar crește eficiența la încărcare / descărcare a unei baterii, dar ionii de litiu sunt schimbați prea lent între cei doi electrozi și, astfel, beneficiile sunt nule.

În 2030, 50% dintre camioanele urbane vor fi electrice

Însă echipa de la Universitatea din Yokohama a ”micro-finisat” materialele, aducându-le la nivelul de nano-particule, reușind să rezolve marea problemă a schimbului lent de ioni. Datorită materialelor nou utilizate, care au o densitate energetică mai ridicată, pe lângă prețul redus, s-au obținut și alte beneficii, precum creșterea duratei de viață și a capacității bateriei.

”Actualmente, colaborăm cu parteneri din industrie pentru a utiliza noii electrozi în aplicații practice”, spune dr. Yabuuchi.

Noul acumulator fără nichel și cobalt a fost ”disecat” în publicația Materials Today și se alătură celor deja existente la nivel global, studii despre care puteți citi detaliat aici. Cu cât arunci mai multe undițe, cu atât e mai probabil să prinzi un pește, iar automobilele electrificate fix de asta au nevoie: de un pește mare, care să scadă costurile și să crească eficiența acumulatorilor.

via theDriven

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

energie electrică
Flotă verde

Ministerul Energiei: România are o problemă cu raportările privind energia electrică vândută către staţiile de încărcare

În sectorul electromobilităţii, România are o problemă în ceea ce înseamnă bazele...

tesla
Flotă verde

Tesla și BYD domină piața mondială a mașinilor electrice. INFOGRAFIC

În pofida concurenței globale puternice în tranziția la vehiculele electrice, două mărci...

Flotă verde

Mercedes-Benz Vans CEE colaborează cu E.ON pentru a dezvolta infrastructura de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE colaborează cu E.ON pentru a dezvolta infrastructura de încărcare...

emisii zero
Flotă verde

T&E: „Zone cu emisii zero în toate capitalele europene până în 2030”

Până în 2030, vor exista suficiente vehicule comerciale ușoare electrice (eLCV) pe...