Advertisement

Moravița
Home Infrastructură Acord România – Serbia pentru construcția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Acord România – Serbia pentru construcția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi omologul său din Republica Serbia, Tomislav Momirovic, au semnat, la Timişoara, Acordul pentru stabilirea conexiunii Autostrăzii Timișoara – Moravița cu drumul de mare viteza Belgrad – Vatin, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, Autostrada Timișoara-Moravița (A9) va avea o lungime de aproximativ 73 de km, iar construcția acesteia va fi finanțată din fonduri europene.

Autostrada Timișoara-Moravița este prevăzută în Master Planul General de Transport și în Planul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030.

”Studiul de Fezabilitate va fi finalizat în toamna acestui an, ceea ce ne permite să intrăm rapid în faza de pregătire a licitației pentru proiectarea și execuția autostrăzii. Acordul semnat la Timișoara este extrem de important pentru stabilirea unei conexiuni certe în zona de frontieră a infrastructurii de mare viteză a celor două state. Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va asigura o legătură foarte importantă între vestul României și Serbia, dar și cu reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei”, a explicat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, în toamna acestui an va fi finalizat Studiul de fezabilitate, iar în primăvara anului viitor va fi lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie, ceea ce înseamnă că, după evaluarea ofertelor, în vara viitoare ar putea demara construcția.

Sorin Grindeanu a mai precizat că valoarea acestui proiect va fi stabilită în urma studiului de fezabilitate

Pe partea sârbă, există o șosea de mare viteză, Autostrada E70, care conectează Belgrad de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul Memorandumului aflat pe agenda Executivului de la București care dorește modernizat sa, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Preţul carburanților la pompă va fi compensat cu 50 de bani/litru pe o perioadă de 3 luni

Vânzarea poliţelor sub tariful notificat, printre cauzele falimentului City Insurance. Raport CITR

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...