Advertisement

Moravița
Home Infrastructură Acord România – Serbia pentru construcția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Acord România – Serbia pentru construcția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi omologul său din Republica Serbia, Tomislav Momirovic, au semnat, la Timişoara, Acordul pentru stabilirea conexiunii Autostrăzii Timișoara – Moravița cu drumul de mare viteza Belgrad – Vatin, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, Autostrada Timișoara-Moravița (A9) va avea o lungime de aproximativ 73 de km, iar construcția acesteia va fi finanțată din fonduri europene.

Autostrada Timișoara-Moravița este prevăzută în Master Planul General de Transport și în Planul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030.

”Studiul de Fezabilitate va fi finalizat în toamna acestui an, ceea ce ne permite să intrăm rapid în faza de pregătire a licitației pentru proiectarea și execuția autostrăzii. Acordul semnat la Timișoara este extrem de important pentru stabilirea unei conexiuni certe în zona de frontieră a infrastructurii de mare viteză a celor două state. Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va asigura o legătură foarte importantă între vestul României și Serbia, dar și cu reţeaua rutieră din Balcanii de Vest și din sudul Europei”, a explicat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, în toamna acestui an va fi finalizat Studiul de fezabilitate, iar în primăvara anului viitor va fi lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie, ceea ce înseamnă că, după evaluarea ofertelor, în vara viitoare ar putea demara construcția.

Sorin Grindeanu a mai precizat că valoarea acestui proiect va fi stabilită în urma studiului de fezabilitate

Pe partea sârbă, există o șosea de mare viteză, Autostrada E70, care conectează Belgrad de Vatin. Între Vatin și Moravița, însă, drumul are o singură bandă pe sens. Acest segment face obiectul Memorandumului aflat pe agenda Executivului de la București care dorește modernizat sa, pentru a se asigura, în viitor, un parcurs complet pe autostradă între București și Belgrad.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Preţul carburanților la pompă va fi compensat cu 50 de bani/litru pe o perioadă de 3 luni

Vânzarea poliţelor sub tariful notificat, printre cauzele falimentului City Insurance. Raport CITR

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Satu Mare
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Drumul Expres Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Antreprenorul român Construcții Erbașu a câștigăt licitația pentru construcția Drumului Expres Satu...

Ditrău - Grințieș
Infrastructură

Autostrada Unirii. Constructor desemnat pentru lotul Ditrău – Grințieș, cel mai lung de pe A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru proiectarea și...

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. CNIR a atribuit contractul pentru construcția Lotului 1C Sărățeni – Joseni

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, joi, Asocierii SA&PE Construct...

Grinţieş - Pipirig
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Două oferte pentru construcția Lotului 2B Grințieș – Pipirig

Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, miercuri, două oferte de la...